Minden negyedik magyar megy télen külföldre

Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden 3., addig összességében a magyarok 28%-a lépi át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak inkább wellnessezni szeretnének. A tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat.

A magyarok közel 28%-a megy külföldre télen, egy hatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55%-a pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai. A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden 3. 18-29 év közti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen egy külföldi desztinációt.

A nyárba vágyunk

Összességében leginkább (42%) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok kb. harmada (35,6%) részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket. A síelés minden 5. magyarnak vonzó. A magyarok 18%-a azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien (17%) pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot.

„A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak” – osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Ami a nőknek a karácsonyi vásár, az a férfiaknak a wellness

Másra vágynak a nők, mint a férfiak – támasztja alá a Kiwi.com felmérése. Míg a nők főképp a karácsonyi vásárok miatt kerekednek fel, addig a férfiak inkább a wellnesst részesítik előnyben. A síelés a fiatal felnőttek körében jóval kedveltebb elfoglaltság: a fiatalok harmada vágyik sportos kikapcsolódásra. És a Kiwi.com adataiból úgy tűnik, hogy a 18-29 év köztiek bírják a legjobban a hideget, mert a legnagyobb arányban (53%) közülük kerülnek ki a karácsonyi vásárok szerelmesei is.

A tömeg és a sorban állás bosszantóbb, mint a magas jegyár

Honfitársaink 41%-a bosszankodik a magas jegyárak miatt, hiszen karácsonykor mindig többe kerül az utazás. De még ennél is több embert (49%) zavar a nagy forgalom és a sorban állás. Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük, mert az állandó ünnepi zene csak a válaszadók 16%-át idegesíti, a többi utas által viselt csúnya karácsonyi pulcsik pedig csak minden 20. embernek szúrnak szemet. Az utolsó pillanatra halasztott karácsonyi bevásárlás az utazásra is rányomja a bélyegét a magyarok 13%-ánál, a nehéz poggyászok cipelésétől pedig minden 10. válaszadónak borsódzik a háta. De szerencsére akadnak olyanok is (9%), akik a külső hatásokat kizárják, és nem engedik, hogy bármi elterelje a figyelmüket utazás közben. 

*A kutatásról

A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely reprezentatív azon magyarországi 18-59 évesekre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatást a Kiwi.com megbízásából a STEM/MARK készítette Magyarország mellett Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Romániában is.


Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.
Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?