Augusztusban is nőtt a turistaforgalom

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint augusztusban is növekedett a turistaforgalom a hazai szálláshelyeken. Különösen a belföldi vendégéjszakaszám emelkedett. 

Az összes vendégszám 7,1%-kal, az eltöltött éjszakák száma pedig 5,2%-kal emelkedett a KSH ma közzétett adatai szerint. Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár szerint a turizmus szektor teljesítménye kiváló – köszönhetően turisztikai szolgáltatásaink évek óta tartó, tudatos fejlesztésének, a minőségi kínálat erősödésének és a SZÉP kártyának - adta hírül a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Magyarország kereskedelmi szálláshelyei az év első 8 hónapjában összesen 6,5 millió vendéget fogadtak, akik közel 126 milliárd forint szállásdíjat fizettek ki 17,2 millió vendégéjszakát eltöltve hazánkban.

Az ágazat húzóerejét a belföldi vendégszám növekedése adta, hiszen a hazai turisták számának bővülése a két és félszerese, a belföldi vendégéjszakáké pedig közel négyszerese a külföldinek – szögezte le az államtitkár. A nyár harmadik hónapjában mind a külföldi (+1,2%), mind a belföldi (+6,1%) vendégéjszakák száma nőtt, együttesen elérték a 3,8 milliót.

Augusztusban összességében 3,8%-kal emelkedett a vendégforgalom, az ebből fakadó szállásdíj-bevételek pedig ennél jóval nagyobb arányban, közel 12%-kal magasabbak a 2013. évi magas bázisnál.

Mind a kül- mind a belföldi szállásdíj-bevétel 10% feletti bővülést mutatott, utóbbi növekedése közelíti a 14%-ot. A kifejezetten kedvezőtlen időjárás dacára a nyolcadik hónapban 1,3 millió vendég 3,8 millió éjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeinken, ami 25 milliárd forint (+11,7%) bruttó szállásdíj-bevételt jelentett.

A nyár utolsó hónapjában a külföldi vendégek száma (613 ezer) és az általuk eltöltött vendégéjszakák mennyisége (1,8 millió) egyaránt növekedett az előző évi szinthez képest, előbbi 4,3, utóbbi 1,2%-kal.

A szállásdíj-bevételek viszont kétszámjegyű növekedést mutatnak (+10,1%) az előző évihez viszonyítva.

Az idei évben egyébként eddig március kivételével minden hónapban nőtt a hazai kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma. Januárban, februárban és áprilisban 10% fölötti volt a bővülés, míg a márciusi minimális elmaradás (2,6%) után májustól 2,9 és 7,6% közötti bővülést regisztráltak minden további hónapban. 

Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár szerint a külföldi vendégéjszakák élénkülése hozzájárult több vidéki régió vendégforgalmának növekedéséhez is. Második legnagyobb forgalmú üdülőhelyünk, a Balaton külföldi vendégéjszakái például közel 7%-kal haladták meg az előző évit.

Az államtitkár elmondta, hogy a legnépszerűbb belföldi úti cél a nem túl kedvező időjárás ellenére is a Balaton volt, ahol a 744 ezer tóparti belföldi vendégéjszaka-szám 3,6%-kal haladta meg a tavaly augusztusit. A vezető küldő piacaink augusztusban általában jól teljesítettek.

Oroszországból – az előzetes aggodalmak ellenére – csak enyhe csökkenés volt tapasztalható (döntően a közalkalmazottak elmaradása miatt). Különösen örvendetes, hogy a júliusi visszaesést követően a német vendégforgalom 8,9%-kal nőtt.

A közép-európai országokból érkezett vendégek száma impozáns növekedést mutatott (Szlovákia +19,7%, Lengyelország +15,2%, Csehország +12,6% és Ausztria +11,6%), de az USA-ból érkező forgalom (+15,3%) növekedése is figyelemreméltó.

Augusztusban a belföldi vendégek száma 8%-kal (726 ezer) emelkedett és ez 6,1%-os növekedést hozott az eltöltött éjszakák számában is (2,1 millió).

Kereskedelmi szálláshelyeinken mindez 13,7%-os szállásdíj növekedést jelentett, azaz 11,5 milliárd forint bevételt eredményezett. Glattfelder Béla kiemelte, a belföldi turizmus növekedését továbbra is a SZÉP Kártya támogatja. Idén január és augusztus között a kereskedelmi szálláshelyek 12,2 milliárd forint értékben fogadták el kártyát, ez 11,7%-os növekedés tavalyhoz képest, ezen belül az augusztusi felhasználás 2,9 milliárd forint volt. Kiemelte, hogy ennek köszönhetően is az év első nyolc hónapjában kivétel nélkül minden régió forgalma erősödni tudott.

Az egyik legfontosabb piaci teljesítményt kifejező mutató, a szállodai RevPAR (az egy kiadható szobára jutó bruttó szobaárbevétel), 2014 első nyolc hónapjában több mint 10%-kal magasabb volt a tavalyinál.


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.