A BFTK ma már nem csak attrakció katalógusokat készít – hanem újfajta népszerűsítési megközelítést alkalmaz, azaz az „aktív és interaktív élményeket” helyezik a középpontba. "A mi felfogásunkban Budapest nem csak a budai vár, mint történelmi emlékhely, hanem az élő történelem városa. Budapest nem csak a Széchenyi fürdő, hanem a római, a török és az európai fürdőkultúrák egyedülálló ötvözete. Budapestnek nálunk nem csak éttermei, teraszai, kávéházai, hanem hangulata, ízei vannak. A Margitsziget nem csak Budapest zöld tüdeje, hanem egy inter- és multikulturális színtér" -tudtuk meg Garbai Nóra kommunikációs menedzsertől.
Miután Budapest fő vonzereje a kultúra köré szerveződik, így a BFTK kiemelt feladataként kezeli a kulturális tartalmak előállítását, a turizmusból származó közvetlen és közvetett bevételek növelése érdekében. Évente 4-5 kulturális nagyfesztivált rendeznek (Budapesti Tavaszi Fesztivál, Budapesti Nyári Fesztivál, Zenélő Budapest, CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál, Budapesti Adventi és Karácsonyi, valamint a Tavaszi Vásár). Budapesten a kulturális kínálat, valamint az évtizedes hagyományokra épülő, ugyanakkor állandóan megújuló nagyfesztiválok szinergiája a nagyrendezvényekkel és sporteseményekkel milliós nagyságrendű vendégforgalmat generál a magyar fővárosnak. Ezzel sikerül feljebb pozícionálni Budapestet a nemzetközi és belföldi turisztikai térképen.
Cél
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) akciói, kampánytevékenysége arra irányul, hogy a vendégforgalom dinamikus növekedése mellett, az igényesebb vendégkör is egyre inkább megszólítva érezze magát, és keresse fel az egyszerre biztonságos, kiváló minőségű programokat kínáló, pezsgő nagyvárosi hangulatot árasztó és kiváló ár-érték arányú Budapestet. A globális nagyrendezvények, sportesemények és kulturális nagyfesztiválok segítségével mind feljebb sikerül pozícionálni Budapestet a nemzetközi és belföldi turisztikai térképen.
Kommunikáció
A BFTK rendszeresen küld ki általános és turisztikai szakmai hírlevelet, és a facebookon is aktív. A www.budapestinfo.hu weboldalon B2B felülettel rendelkeznek, ahol folyamatosan publikálnak elemzéseket, aktuális híreket. A belföldi vendégeknek külön B2C face oldal érhető el, ezek a Látogass Budapestre, Budapest Christmas Fair felületek. A www.budapestinfo.hu weboldalon pedig, több nyelven látják el a turistákat Budapestről szóló aktuális, programajánlókkal információkkal.
Üzenet
Budapest a négy évszak fővárosa! Az a város mely az év bármely napján, minden korosztály számára értékes és tartalmas, élményekben gazdag programkínálatot nyújt. Emellett az aktuális tematikákhoz kapcsolódva küldünk további üzeneteket, például Budapest az Európa Sportfővárosa 2019 címet viseli idén. A sport tematika nagy szerepet kap a kommunikációban.
Ahogy látnak minket
Európa legjobb úti célja lett idén a főváros. A szervező, az EBD szerint "az elismerés tíz év munkájának a gyümölcse, ennyi idő alatt Budapest Európa egyik legvonzóbb és legjobb életminőségű városa lett, amely befektetőket, vállalkozásokat, startupokat és utazókat vonz a világ minden részéről. A kultúrába és az örökségvédelmi projektekbe fektetett támogatások hatására Budapest Európa egyik legszebb városává vált, és a kontinens egyik legerősebb turisztikai brandjével büszkélkedhet".