A KSH 2015. november 11-én megjelent kereskedelmi szálláshelyi adatai szerint Budapesten szeptemberben 373.148 vendég 847.939 vendégéjszakát töltött el, ami 6 és 9 %-os növekedést mutat 2014. szeptemberéhez képest. A kumulált adatok szerint a 2015. január-szeptember időszakban 2.913.414 vendég összesen 6.768.463 vendégéjszakát töltött el a főváros kereskedelmi szálláshelyein, ami 10 %-os emelkedésnek felel meg.
A kerületek között változatlanul az V. kerület áll az élen, ahol 672.725 vendég 1.580.337 vendégéjszakát generált 2015. januártól szeptemberig. A VII. kerület 988.958, a VI. kerület 644.818, a VIII. kerület 622.247 az I. kerület pedig 442.752 kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakát regisztrált ugyanebben az időszakban. A küldő országok sorában 24 %-kal 626.559-re emelkedett a Nagy-Britanniából érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma a 2015. január-szeptemberi időszakban.
Németország 1%-os növekedést mutatott és 480.109 vendégéjszakát generált. Néhány további fontos és feltörekvő küldő ország tekintetében a vendégéjszakák száma ekként alakult a fenti időszakban: Olaszország 463.392 (+12 %), Franciaország 269.019 (+ 10 %), Ausztria 141.086 (+ 8 %), USA 472.190 (+ 16%), Izrael 191.975 (+ 13 %), Kína 139.504 (+ 45 %), Korea 96.203 (+ 17 %). Kiugró növekedést mutatott még a vendégéjszaka szám növekedésében Írország (+ 21%), Törökország (+ 35%) és India (+ 78%). Budapest erősít a belföldi turizmus célpontjaként is.
2015. január és szeptember között 380.520 belföldi vendég 725.701 vendégéjszakát töltött el a főváros kereskedelmi szálláshelyein. Ugyanakkor az összes budapesti vendégéjszakából csak 10,7 %-ot tesz ki a belföldi arány. A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) kiemelt céljai között szerepel a belföldi turizmus megerősítése. 2015. január és szeptember között Budapest kereskedelmi szálláshelyein az egy kiadható szobára jutó árbevétel (REVPAR) bruttó 14.120 Ft és nettó 11.966 Ft volt, ami több mint 16 %-os növekedést jelent 2014. azonos időszakához képest.
Az átlagnál nagyobb arányban nőtt a szállodák, azon belül a kategória nélküli hotelek azonos mutatója (+ 20 %). Amennyiben a növekedési ütem a 2015. év hátralévő részében is fennmarad, Budapest kereskedelmi szálláshelyi vendégéjszakáinak száma év végére elérheti vagy átlépheti a 9 milliós küszöböt.
A Főváros turisztikai menedzsmentszervezete, a BFTK Nonprofit Kft. stratégiai célkitűzése a vendégéjszakák magas szinten történő stabilizálása mellett a magasabb költési hajlandóságú célcsoportok megszólítása. Ennek érdekében ösztönzi a vonzerő- és szolgáltatási kínálat további fejlesztését.
Forrás: Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ
Forrás: Vendég&Hotel Online