Ahogy mi is írtunk róla, az Uniqa biztosító közleményében megírta, hogy a napokban megkezdte a Green Holidays ügyben érintettek kártalanítását. Az első kifizetések már megtörténtek és a következő napokban közel 1000 utas kapja meg az 50% - os szolgáltatási előleget.
A kifizetéssel kapcsolatban azonban felvetődött néhány kérdés.
Érdeklődésünkre Vereczki András, az Uniqa Biztosító Zrt. lakossági és kárrendezési területért felelős vezetője elmondta, hogy a kárigények beérkezésének a határideje a mai nap (augusztus 1.), de jogilag még egy éven belül élhetnek kárigénnyel az utasok, ezért szükséges az infografikájukon is látható 26 millió forintot elkülöníteni, melyet az egy év letelte után a végelszámolással együtt osztanak fel, az arra jogosult károsultak között.
A biztosító a tisztán a Green Holidays Kft-vel szerződött utasokat tudja arányosan kártalanítani. Ahogy arról mi is beszámoltunk, az indulhatunk.hu-nál megkötött utazásokat fizetéskor két részre bontotta az indulhatunk.hu: a szállást és az ellátást a Professional Outlet Kft., a repülőjegyet pedig a SzállásOutlet Kft. számlázta, és nekik kellett külön-külön elutalni a részösszegeket.
Az ő esetük jogilag továbbra is kétséges, a biztosító a hivatali szervekkel egyeztet a témáról, ezért az ilyen szerződéssel rendelkező utasok igényeinek elbírálása hosszabb időt vesz igénybe.
A biztosító továbbra is azt javasolja, hogy azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel, azaz nem a biztosítottukkal szerződtek, és az utazási szerződésükön sem a Green Holidays Kft. szerepel, mint utazásszervező, szíveskedjenek az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnerüktől tájékoztatást kérni a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.
A biztosító tudomása szerint az indulhatunk.hu és a Green Holidays Kft. a részegységekre bontott és ilyen módon árult utakkal összefüggésben valamilyen közvetett módon alvállalkozói kapcsolatban állt, de elmondásuk szerint erről ők még nem láttak szerződést, így pontos információval nem rendelkeznek.
Az indulhatunk.hu közleményére reagálva a biztosító azt mondta, hogy a cég valóban átadott nekik szerződésmintákat, de ezek sem voltak alkalmasak arra, hogy érdemben választ adjanak a kérdésre.
Arra a kérdésünkre, hogy azzal a költséggel, amit azokra az utasokra költöttek, akik kint maradtak Törökországban, de indulhatunk.hu-s szerződésük volt, mi várható, azt mondta, hogy egyelőre még ez a kérdés sem megválaszolt, de az biztos, hogy nem kérik vissza az utasoktól az összeget.
Szintén érdekes kérdést vet fel, azon utasok kártalanítása, akiknek az utazásközvetítők visszautalták a Green Holidays Kft-nek még el nem küldött összeget.
Ugyanis Vereczki András szerint, a biztosítónak az utasnak a szerződésben szereplő és a Green Holidays Kft. számára ténylegesen befizetett részvételi dijakért kell felelnie.
Az infografikán olvasható adatok valószínűleg már nem változnak, így 1902 bejelentett utascsomagról beszélhetünk, ami 5260 főt érint. A várható kárösszeg 900 millió forint, a kifizetési arány pedig 50%.
Forrás: Turizmus Online