Turisztika a social mediában

A Vendég&Hotel májusi Business Klubján a Google átfogó turisztikai kutatásának eredményei mellett Kecskés Viktória, a social média tartalmi trendjeiről, az új kihívásokról tartott előadásában kifejtette, hogy a turizmusban azért is fontos a csatornatervezés, mert ezen a területen a tartalmak más ágazatokéhoz képest sokkal nagyobb nagy hatásfokkal hirdethetők.

Általános tévhit, hogy social média egyenlő a Facebook-kal és hogy jelen kell rajta lenni – kezdte előadását Kecskés Viktória, az INTREN social media vezetője.

Lényeg a szakszerű tervezés

A lényeg a csatornatervezésben rejlik, mely azért is fontos, mert a turisztikai tartalmak a két, az ágazatban is használt nagy csatornán, az 5,5 millió magyar felhasználót vonzó Facebookon és az ugyancsak népszerű You Tube-on nagyon nagy hatásfokkal hirdethetők. A turizmusban ehhez még hozzájön harmadikként a Tripadvisor. Sokak számára még újdonság az Instagram, melyen főleg a 18-30 év közötti fiatal korosztály van jelen, ez az eszköz a mérési és hirdetési lehetőségekben is sokat fejlődött az utóbbi időben, különösen mióta a Facebook behozta saját hirdetési rendszere alá. Itt turisztikai szempontból elsősorban a selfie helyek, a kilátás és az étel a népszerű témák, míg a Pinterestnél, mely kifejezetten női csatorna, ahol 90% feletti a női felhasználók aránya, elsősorban az esküvői téma vezet.

Az egyik legnagyobb hiba

A You Tube-nál, a videós tartalmaknál a minőség legalább olyan fontos, mint a megfelelő feltöltés és a csatornastruktúra – emelte ki a szakember. Az egyik legnagyobb hiba, hogy a social mediát kezelők nem fordítanak elég figyelmet az egyes szintek rendbe tételére. Az összes fiók egységes megjelenésű felületté alakítása ma már a Google My Business fiókban megoldható, bár ez akár több hónapos munkát is jelenthet egy-egy cégnek. Különösen fontos ez egy nagy szállodaláncnál, ahol nem csak különböző témák, de még almárkák is vannak.

Mégis milyen legyen a tartalom?

A Google pontos guide-ot ad arra is, hogy milyen típusú tartalmak jók. Vannak ún. Hub típusú tartalmak, melyek elsősorban időszakos promóciós, sales típusú tartalmak és események, ezek használata a legjellemzőbb a szállodákra jelenleg. A social media szakember javaslata alapján azonban lényegesen több figyelmet kellene fordítani az időszaktól független, ún Hygiene típusú tartalmakra is, melyek elsősorban a hotel környezetében levő kínálatot és szolgáltatásokat valamint edukációs tartalmakat jelentenek. A Hero tartalmak pedig kiemelt márkakommunikációs tartalmak, melyekből a legkevesebb használatot javasolja a Google.

Hogyan mérjük ezeket a tartalmakat?

A költségek tervezésénél és a mérésnél rendkívül fontos a célcsoport jó meghatározása, a Facebook felhasználókon belül is. Például míg a magyar Facebook felhasználó száma 5,5 millió, ha egy magát gyerekbarátként pozícionáló szálloda csak a 25-45 év közötti női felhasználókat célozza meg 12 év alatti gyermekkel, ez a csoport már rögtön 80 ezer főre szűkül. Ez a költségek tervezése szempontjából egyáltalán nem mellékes, hiszen 100 ember elérése mintegy 150 Ft-ba kerül a Facebook-on.

Újdonságok, új technikák alkalmazása

Kecskés Viktória kiemelte, hogy a Facebook is folyamatosan változik. Például ma már nem csak lájkolni lehet a posztokat, hanem új interakciós lehetőségek is vannak, hiszen indikátorként megjelenik például a negatív vélemény is, a szomorúság és a harag. Jó hír, hogy a turizmusban a Facebookot nem úgy használják, mint egy ügyfélszolgálatot, ezért kevés a said vagy az angry visszajelzés, mely az e-commerce szektorban például sokkal nagyobb arányú. Ez a tény szintén a Facebook hatékony használatának kedvez a turizmusban.

A szakember elsősorban a videók használatának hatékonyságát hangsúlyozta egy-egy szállodai brand kommunikációjában, majd pár újdonságról is beszámolt, mint például a lead ads vagy a natív facebook video, videó linkek vagy a facebook canvas, mely facebook applikációk, lapfülek egyes oldalakhoz való hozzárendelését jelenti.

Véleménye szerint egy ügynökség elsősorban a tervezésben, az eszközök összeállításában, az akcióterv, kommunikációs stratégia kialakításában tud segíteni, de fontos szerepe lehet a működtetésben, mérésben és a fejlesztésben is.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.