Jakab Zsófia, az MTÜ marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta, azzal a céllal rendezték az „Adatvezérelt Turizmus 2022” című eseményt, hogy a rendszer eddigi működése és széleskörű gyakorlati alkalmazása során szerzett tudást és tapasztalatot megosszák az ágazat szereplőivel. Köszöntőjében kitért arra, hogy az elmúlt évtizedben a digitalizáció megkerülhetetlenné vált, és alapjaiban változtatta meg a turizmust. Hazánk Európában egyedüliként, időben felismerte, hogy a fenntartható fejlődéshez és az ágazat hosszú távú versenyképességéhez a szektor digitális átállása nélkülözhetetlen.
Kiemelte: „A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) bevezetése a magyar turizmus történetében korszakváltó lépés volt, amely megalapozta az adatvezérelt ágazatirányítást, és lehetővé tette, hogy döntéseket ma már nem intuíciók, hanem konkrét, naprakész, széleskörű adatok alapján hozzunk. Az adatvezérelt ágazatirányítás a magyar turizmus stratégiájának egyik legfontosabb pillére, amely alapvetően határozza meg a szektor fejlődését 2030-ig, sőt várhatóan azon túl is.
A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a rendszer segítségével célzottan lehet megszólítani az egyes célcsoportokat, ezáltal hatékonyabb turisztikai kampányokat lehet lebonyolítani hazánkban és külföldön egyaránt. „A kitűzött cél, hogy összehangolt szakmai tevékenységgel még több turistát hozzunk Magyarországra, és 2030-ig hazánk legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja” - tette hozzá Jakab Zsófia.
Elmondta, hogy július elején a szakma minden eddiginél szélesebb tájékoztatására egy új, önálló portált is létrehoz az MTÜ igyutazunk.hu címen, amely a turizmus szereplőinek munkáját hivatott segíteni. A hamarosan élesedő oldal bárki számára elérhető lesz, a napi frissülésű tartalomban naprakész számok, trendek, hatáselemzések, előrejelzések lesznek olvashatók a hazai turizmus teljesítményével, a küldőpiacok részletes adataival kapcsolatban. Az MTÜ bízik abban, hogy az összehangolt szakmai tevékenységgel még több turistát csábíthatnak Magyarországra, buzdíthatnak belföldi utazásra, amivel elérhetik a célt, hogy 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb desztinációja.