Új koncepció mentén zajlott az idei Utazás kiállítás

Sikeres hétvégét zárt a 38. Utazás kiállítás a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. Az ország legnagyobb turisztikai eseményét február 26. és március 1. között csaknem 40 ezer látogató kereste fel. Az általában is legnagyobb látogatottságú, szombati napon több mint 12 ezren látogattak ki a vásárközpontba. 

Bevált a rendező Hungexpo új koncepciója, hogy közvetlenül a régiókkal összefogva alakítson ki turisztikai kínálatot. Rengetegen keresték fel a hét magyarországi régió hetven kiállítóját.

A kiállítók tapasztalatai szerint idén a várakozáson felül nőtt a potenciális érdeklődők súlya. Ők azok az (egyéni és szakmai) látogatók, akik nem csupán általánosságban érdeklődnek egy-egy program vagy szolgáltatás iránt, hanem konkrét ajánlattal távoznak.

Népszerűek voltak a hazai ajánlatok

Bár az adatok feldolgozása még folyik, a kiállítás híven tükrözte a turisztikai trendeket: a látogatók többsége a hazai ajánlatokat kereste. (A KSH adatai szerint 2014-ben 5,4%-kal nőtt a hazai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, amelyen belül a külföldi vendégek forgalma 2,7, a belföldieké 8,3%-kal emelkedett.) Ezzel együtt sikeresnek értékelték az Utazást a külföldi kiállítók is. Többségük már most bejelentette: jövőre az ideinél nagyobb alapterületen kíván megjelenni a HUNGEXPO-n. „Figyelembe véve a nemzetközi, különösen az európai trendeket, az idei Utazás jó alapot jelentett a jövőbeni építkezéshez” - mondta a zárónapon Rafay János, az Utazás kiállítás igazgatója.

Nagy érdeklődés kísérte a kiállítás szakmai programjait. A 25-ös pavilonban, a kiállítás első napján rendezett konferenciák, előadások és fórumok résztvevői egyöntetűen hasznosnak és a jövő évi tervezés szempontjából előremutatónak nevezték a programokat, köztük a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Nyílt Napját, dr. Somogyi Zoltánnak, az UNWTO ügyvezető igazgatójának előadását a gasztroturizmus kínálta lehetőségekről és dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár tájékoztatóját a hazai turizmus fejlesztésének lehetőségeiről.

Uniós források turisztikai marketingre

Az Utazás Kiállítás jelentőségét és a magyar turisztikai piacon betöltött szerepét jelzi, hogy az MT Zrt. a kiállítás szakmai programjának keretében mutatta be 2015-2017-es marketingtervét. Az eseményen dr. Faragó Péter a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte: Magyarország számára most először lehetséges, hogy turisztikai marketingtevékenységre uniós forrást szerezzen. Ezeknek a forrásoknak rendkívüli szerepe lehet Magyarország külföldi népszerűsítésében: a következő három évben ugyanis több mint 8 milliárd forint hívható le erre a célra. (Az eddigi éves tervezés helyett mostantól azért szükséges három évben gondolkodni, mert igazodni kell a 2014-2020-as európai uniós tervezési ciklushoz, a turisztikai marketingtevékenység céljára elérhető források minél hatékonyabb felhasználása érdekében.)

Fontos az együttműködés

Horváth Gergely, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese a világ turisztikai piacán egyre fokozódó versenyhelyzet miatt különösen fontosnak nevezte a turisztikai ágazat szereplőivel való együttműködés erősítését. „A Zrt. elsődleges feladata továbbra is Magyarország turisztikai kínálatának bemutatása, népszerűsítése külföldön és belföldön egyaránt, azzal a céllal, hogy erősítse a keresletet Magyarország mint úti cél iránt” - jelentette ki a vezérigazgató-helyettes.

A beszámolóban elhangzott az is, hogy az agrárium, a kiváló minőségű magyar agrártermékek kulcsszerepet játszhatnak a turizmus élénkítésében. Az MT Zrt. a kormánytól kapott felhatalmazás alapján 2012 óta közösségi agrármarketing és közösségi bormarketing feladatokat is ellát, a társaság szervezetén belül működő Agrármarketing Centrumon keresztül. A társaság elkötelezett amellett, hogy a nemzetgazdaság szempontjából kiemelkedő jelentőséggel bíró, és szoros egymásra hatásban működő területek, az agrárium, az élelmiszeripari és a turisztikai ágazat marketingtevékenységét illetően is összehangoltan jelenjen meg a hazai és a világpiacon.

Székesfehérvár és Románia bemutatkozása

Jól sikerült a kiállítás két díszvendégeinek bemutatkozása. Székesfehérvár dekoratív, egyedi koncepció alapján épített standjánál a négy nap alatt több ezren megfordultak. Románia standján – köszönhetően a számos társkiállítónak is – átfogó képet kaphattak a látogatók az utazási lehetőségekről és az ország kínálta látványosságokról.

A kiállítás legnagyobb attrakciója az a hatalmas Magyarország térkép volt, amely egymillió LEGO®-kockából készült. Az országban még nem épült ekkora LEGO-térkép. A 180 m2-es „alkotásra” felkerült az ország tíz jelentős látványossága: a Tihanyi Bencés Apátság, a Szent István Bazilika, a hortobágyi Kilenclyukú híd, a Debreceni Református Nagytemplom, a Pannonhalmi Apátság, a karcagi szélmalom, a pécsi Dzsámi, a fehérvári Országalma, a gyulai vár, valamint Tokaj jelképei a boros hordók és egy palack aszú – mind LEGO kockából.

Az érdeklődők nagy száma jelzi a kiállítás idei újdonságának, a Teszt&Go - Autók tesztközelben elnevezésű programnak a sikerét. Ezen 11 autómárka különböző modelljeit próbálhatták ki az érdeklődők, akik így pontos információkat szerezhettek a jövőben esetleg megvásárolni tervezett járművekről.

Az Utazással egy időben volt látható a HUNGEXPO-n az Afrika Expo és a Port.hu Bringaexpo is. Mindkét kiállítás igen sikeres volt. A trópusi növényekkel dekorált, színes Afrika-területen az A Pavilon 101-es standján 15 afrikai ország és 25 kiállító mutatkozott be, 570 négyzetméteren.

A G pavilonban rendezett Bringaexpón idén csaknem 10 ezer négyzetméteren 70 kiállító és 120 kerékpáros márka 2015-ös újdonságait nézhették meg és próbálhatták ki a látogatók. Rengetegen vették igénybe a Bringaexpo tesztpályáját az úgynevezett pumpapályát. Különleges versenyzésre is lehetőségük volt a kiállításra kilátogatóknak: a Csepel színpadon egymás ellen tekerhettek a vállalkozó kedvűek - 500 méteres távokon.

Nagy sikert aratott az idei kiállítás nyereményjátéka. A látogatók többsége nem mulasztotta el a lehetőséget, hogy versenybe szálljon a mauritiusi álomutazásért. Eredményhirdetés március 10-én várható.


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.