Kollár József, a 21 tóparti önkormányzat tulajdonában lévő hajózási társaság vezérigazgatója elmondta: a cég tulajdonosai egyhangúlag támogatták az alsóörsi kikötő megépítését, amelyet több mint tíz éve terveztek. Az első ütem fél év alatt készült el, az építkezést az ősszel folytatják, és várhatóan az év végén, de legkésőbb jövő tavaszra fejezik be.
A vezérigazgató elmondta, az alsóörsi beruházás a számításaik szerint mintegy tíz év alatt térül meg. A Balatoni Hajózási Zrt. mintegy kétezer vitorlásférőhelyének jelenleg a háromnegyedét bérlik. Az új alsóörsi kikötő eddig elkészült 51 helyéből már 41-et sikerült értékesíteni. A társaság egyelőre nem tervezi újabb vitorláskikötők építését.
A balatoni kikötők együttesen mintegy 6 ezer vitorlásférőhellyel rendelkeznek, a piac több mint harmada a közösségi tulajdonú hajózási társaság kezében van, ha figyelembe vesszük, hogy a kikötők egy részét zárt közösségek működtetik - ismertette Kollár József. A nyugat-európai vizek forgalmát tekintve a Balatonon a jelenleginél három-négyszer több vitorlás is elférne - jegyezte meg.
Jobb lehet idén a hajózási szezon
A vezérigazgató tájékoztatása szerint a cég az idén a tavalyinál jobb hajózási szezonra számít. A tervek szerint a 2015-ös 2,3 milliárd forintos bevételét idén 2,5 milliárd forintra növeli a társaság.
Kontrát Károly parlamenti államtitkár ünnepi beszédében arról szólt, hogy Magyarország legnagyobb turisztikai kincse a Balaton, az új kikötővel ezért nem csak a helyiek gazdagodtak. Kiemelte, a cél az, hogy 2020-ra a Balaton az Európai Unió legbiztonságosabb üdülőrégiója legyen. Beszélt arról is, hogy országgyűlési képviselőként szeretné elősegíteni, hogy az országban egyre több ember engedhesse meg magának a vitorlázást.
Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke elmondta: a háború óta nem készült annyi vitorláskikötő a Balatonon, mint az idén. Hozzátette, tudomása van több hasonló beruházás tervéről is, amire szerinte szükség van, hiszen a tó kihasználtsága ebből a szempontból még mindig alacsony.
Forrás: MTI