A sajtótájékoztatók, felhívások, hírügynökségi közlemények nyomán szinte folyamatosan lehet invitatív cikkekkel találkozni Ausztriában, amelyek a magyar fesztiválokra csábítják az osztrák fiatalokat. Az idén 20. alkalommal megrendezendő SZIGET (www.szigetfesztival.at), valamint a Balaton Sound és VOLT fesztiválok ausztriai népszerűsítése érdekében a közelmúltban mintegy 70 újságíró számára rendezett sajtótájékoztatót a Magyar Turizmus Zrt. A sajtórendezvényen elhangzott, hogy évente több mint tízezer osztrák fiatal keresi fel a három ismertetett nyári könnyűzenei fesztivált. Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője bevezetőjében elmondta, hogy a könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. Áprilisban pedig egy „meglepetés fotókiállítás” került megnyitásra a bécsi magyar nagykövetség épületében, amely Konkoly-Thege György fotóművész képein keresztül mutatta be a „szigetes” hangulatot.
Az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében egy rendhagyó kampányban is részt vett az osztrák piacon. Az akció keretében a Sziget szervezői, az MT Zrt. és egy grazi divat- és design stúdió (www.zerum.at) közös nyereményjátékkal buzdították az osztrák fiatalokat arra, hogy tervezzék meg a 20 éves SZIGET Fesztivál idei T-shirt kollekcióját. A nyertes művet a közösségi portálokon nyomon követhető verseny során választották ki, amely limitált szériában megvásárolható. A fiatalok körében igen népszerű hazai könnyűzenei fesztiválokra (Sziget, BalatonSound, VOLT) és a Forma 1 magyarországi futamára minél több osztrák fiatal megnyerése érdekében az MT Zrt. átfogó promóciós kampányt indított az év elejétől közösségi oldalakon is, valamint a célközönség elérése alkalmas fórumokon. Ausztriában, stratégiai partnerségben a magyar FORMA 1-es futam és a Sziget szervezőiroda hivatalos jegyértékesítőjével (www.hungarotickets.com) külön hostess-csapatokkal és a közösségi portálokon folytatott nyereményjátékokkal hívta fel a legutóbbi bécsi autókiállítás (www.viennaautoshow.at) látogatóinak figyelmét a fiatalok körében is népszerű magyar ajánlatokra. A „korán ébredők” kedvezményes áron válthatnak jegyet az ausztriai turisztikai képviselet által frissen indított turizmus-mozgalom profilján keresztül is.
10 ezer osztrák fiatal jön a magyar fesztiválokra
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének sajtóaktivitása nyomán a tekintélyes die Presse napilap mind az írott, mind pedig friss nyomtatott kiadásában összeállítást közöl a magyarországi könnyűzenei fesztiválokról.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.