Évi 12 millió vendéget céloz 2020-ra Omán

Turisztikai nagyhatalommá kíván válni az Ománi Szultánság, amelyet főként turisztikai kínálatára és kulturális örökségére alapozna, írja a Focus on Travel News.

Érintetlen természeti kincsei, tengerpartja és legendás vendégszeretete mellett Omán új attrakciója a tavaly októberben nyílt maszkati Királyi Operaház. Emellett számos fejlesztés is segítheti az országot hogy elérje kitűzött célját: 1 milliárd dolláros beruházással üdülőtelep épül Salalahban és szintén 1 milliárd dolláros költségből 2013 végén nyílik meg Maszkatban az ománi konferencia és kiállítási központ. 

"Omán 2010-ben 1,6 millió turistát fogadott, a szultánság turisztikai minisztériuma azt szeretné, ha 2020-ra ez a szám évi 12 millióra emelkedne. Az ország minden meg is tesz annak érdekében, hogy jelentős turisztikai és üzleti úti céllá váljon" - idézi a lap az Arabian Travel Marketet (ATM) is szervező Reed Travel Exhibitions kiállítási igazgatóját, Mark Walsh-t.

A négynapos kiállításra, amely 2012. április 30-án nyitja meg kapuit Dubaiban, az Ománból érkezett online látogatói regisztrációk tavalyhoz képest 131 százalékkal nőttek és azok száma, akik ománi termékek vagy szolgáltatások után érdeklődnek, 109 százalékkal vannak többen. Az ATM-re eddig összesen 132 százalékkal többen jelentkeztek, mint tavaly. A kiállítók között található Omán turisztikai minisztériuma és az Oman Air is.

A turisták jellemzően repülővel, vagy hajón érkeznek Ománba. A Maszkatba érkező hajós utasok száma 2010/2011-ben meghaladta a 230 ezret, míg 2007-ben mindössze 44 ezren érkeztek így az országba. A turisztikai minsztérium várakozásai szerint 2015-re ez a szám eléri a 300 ezret. 2010-ben rekordot írt Maszkat nemzetközi repülőtere, amely 2,08 millió utast fogadott a IATA szerint. 

Az UNWTO előrejelzései szerint a turisták érdeklődése nőni fog a Közel-Kelet iránt. A tavalyi 8 százalékos forgalomcsökkenést követően az idei évre 5 százalékos növekedést prognosztizált a szervezet. Tavaly az egy évvel korábbi időszakhoz képest 5 millióval kevesebb, 55 millió turistát fogadott a régió az UNWTO adatai szerint.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.