2007 a Zöldturizmus Éve

A Magyar Turizmus Zrt. a 2007-es esztendőt a Zöldturizmus Évének jelölte meg. A kampány üzenetét az alábbaikban fogalmazták meg: „A Természet Téged is vár! Kerülj közvetlen kapcsolatba Magyarország természeti értékeivel! Élj egészségesebben, gyere ki a szabadba! Itthon vár a természet.” A kampány szlogenje: Nyomot hagy benned.

'

A tematikus év legfőbb célja a hazai lakosság érdeklődésének felkeltése, illetve erősítése Magyarország természeti értékei iránt, valamint a belföldi gyalogtúrázási lehetőségek, a nemzeti parkok, a kerékpáros-, outdoor- és lovasszolgáltatások népszerűsítése, a régiók bemutatása. Ezzel szeretnének hozzájárulni a belföldi turizmus élénkítéséhez, a kereskedelmi szálláshelyeken igénybe vett vendégéjszakák számának növeléséhez, a tartózkodási idő meghosszabbításához és nem utolsósorban a hazai régiók népszerűsítéséhez.

Több mint kikapcsolódás

A zöldturizmus nem csupán kikapcsolódást jelent, hanem egyfajta életmódbeli minőségi javulást is, hiszen az aktív pihenés, mint a túrázás vagy akár a lovaglás egészséges időtöltést is jelent. A kampányévhez kapcsolódó rendezvények, programsorozatok éppen ezért kiemelt figyelmet fordítanak a környezettudatos életmód, valamint a zöldturisztikai kínálat népszerűsítésére, illetve az érdeklődés fenntartására. A természetjárás kedvelőit országszerte 13 000 km jelzett turistaút várja. A kevésbé edzett kirándulók a természetben környezetbarát közlekedési eszközöket – kerékpár, kisvonat, kenu, stb. – vehetnek igénybe. 10 nemzeti park és 8 natúrpark várja a nagyközönséget, akik tanösvényeken és bemutatóhelyeken keresztül ismerkedhetnek meg egy adott táj természetes élővilágával: a honos növényekkel és állatfajokkal, számos helyen pedig madármegfigyelésre is lehetőség nyílik. A természetjárás mellett nagy rendezvények, fesztiválok, bemutatók, zöld jeles napok is színesítik az odalátogatók programját.

Kincskeresés márciusban

A Zöldturizmus égisze alatt a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt, országos rendezvénysorozatot szervez egész éven át. Ennek kampányindító eseménye a Kincskeresőjáték.

Március 24-én (9-17 óra között) országos kincskereső nap kerül megrendezésre. A játékban bárki részt vehet, aki kedvet érez magában ahhoz, hogy kalandos formában fedezze fel Magyarország természeti kincseit! Az ország területén 11 természeti helyszínen alakítottak ki kincskeresőbázisokat. Ezekről a bázishelyekről kiindulva 5-5 természeti kincset kell megtalálniuk a játékosoknak. Hogy melyek ezek a kincsek, az egyelőre azonban még titok. Minél több kincset sikerül valakinek megtalálnia, annál több garantált nyereményben részesül. Emellett értékes fődíjak is várnak a legszerencsésebb kincskeresőkre.

A kincsvadászathoz többféle módszert is választhatnak a játékosok: a saját GPS-készülékkel, illetve GPSképes, navigációs programot futtató tenyérszámítógéppel rendelkezők a helyszínen megkapják a kincs helyének koordinátáit, és ez alapján önállóan indulhatnak annak felkutatására, másrészt meghatározott időpontokban, a GPS működését is bemutató túravezető segítségével, csoportosan indulhatnak a kincs keresésére, illetve hagyományos kincskereső leírás alapján, önállóan indulhatnak a rejtekhely felfedezésére.

A kincskereső bázishelyszínek:

Észak-Magyarországon
Felsőtárkány: Bükki Nemzeti Park Nyugati Kapu Oktató- és Látogatóközpont
Észak-Alföldön:
Hortobágy: Hortobágyi Nemzeti Park Látogatóközpont
Dél-Alföldön:
Szarvas: Körös-Maros Nemzeti Park Látogatóközpont
Tisza-tónál:
Tiszafüred-Örvény: Faluház
Nyugat-Dunántúlon:
Kőszeg: Tourinform iroda
Közép-Dunántúlon:
Pákozd: Mészeg-hegyi Turisztikai Központ
Dél-Dunántúlon:
Magyaregregy: Vadgesztenye Panzió
Balatonnál:
Tihany: Tihanyi Családi Szabadidőpark
Budapesten és környékén:
Városliget: Vajdahunyad vára
Budai-hegység: Frank-hegyi turistaház
Börzsöny: Nagyírtáspuszta, Szent Orbán Erdei Hotel

A kincskereső-bázishelyszínek pontos címeit, valamint a játékkal kapcsolatos bővebb információt a www.itthon.hu, valamint a www.geocaching.hu honlapokon, valamint a Tourinform Telefonos Szolgálatnál kaphatnak: (1) 438- 8080. Az egész éven át húzódó tematikus programok népszerűsítését különféle információs kiadványok, újságmellékletek, speciális témákhoz kapcsolódó térképek is segítik – mind országos, mind pedig regionális szinten. Továbbá a Magyar Televízió Itthon otthon van című turisztikai programajánló műsorában is folyamatosan közlik a zöldturisztikai eseményeket. Emellett a kampányévvel kapcsolatos információk folyamatosan olvashatók a www.itthon. hu honlapon is.

A kampányévhez kapcsolódóan kutatás is készült, amelyben a magyar lakosság természetjárással, nemzeti parkokkal és lovasturizmussal kapcsolatos utazási szokásai kerültek górcső alá.

Geocaching – avagy a kincsesládák titka

A „geocaching” az Egyesült Államokból kiinduló szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi, amelyet Magyarországon hivatalosan a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) képvisel. A tevékenység lényege, hogy egy jól lezárt ládikát a vállalkozó kedvű játékos elrejt egy általa kiszemelt, valamilyen szempont szerint megismerésre, felfedezésre érdemesnek ítélt helyen, és egy erre alkalmas GPS-készülékkel a megfelelő módon rögzíti a rejtekhely pontos koordinátáit. Ezeket az adatokat eljuttatja egyrészt az egyesülethez, valamint a geocaching nemzetközi honlapjára. Így az adatok mindenki számára elérhetővé válnak. Maga a kincsesláda nem más, mint egy vízhatlanul záródó háztartási dobozka, amely elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy naplófüzet, egy kétnyelvű üzenet a megtalálónak (akár a véletlenül odatévedőnek is), egy íróeszköz és valami apró kis ajándék, amely a megtalálót illeti. Ebből persze az is következik, hogy a kincsvadásznak egy másik apró ajándékot kell magával vinnie, és a rejteket megtalálva a dobozban lévő tárggyal kicserélni, hogy a következő sikeres játékosnak se kelljen üres kézzel távoznia. Az a jó rejtekhely, ahová érdemes elmenni: például szép kilátás, kevéssé ismert látnivaló, a világ legjobb lángosa stb. Kincset keresni elméletileg GPS-készülék nélkül is lehet, néhányan próbálták is több-kevesebb sikerrel. Ebben az esetben olyan ládánál érdemes próbálkozni, amelyhez részletes leírás és fénykép is van. Ilyenkor különösen fontos a jó térkép és a terepismeret. A geocaching kipróbálásához kölcsönözni is lehet GPS-készüléket. A geocachinget jelenleg már a világ majdnem minden részén játsszák, Magyarország igen jó helyen áll az egy négyzetkilométerre jutó ládák számát tekintve. Bővebb információ: www.geocaching.hu (forrás: MGKE)

Felhívás!

Zöldkezdeményezéseket várunk

A Turizmus Trend magazin a Magyar Turizmus Zrt.-vel karöltve közös pályázatot hirdet a turisztikai szektorban tevékenykedő vállalkozók, szakmai és civil szervezetek számára. Ennek értelmében várjuk mindazokat a konkrét ötleteket, terveket, programokat, amelyek a legötletesebben, legjobban, legeredetibb módon, esetleg az eddigiektől eltérően mutatják be saját régiójuk zöldkínálatát, arra buzdítva a nagyközönséget, hogy személyesen is felkeresse az érintett térséget. A legérdekesebb pályázatokat folyamatosan megjelentetjük lapunk hasábjain, továbbá a kiválasztott projektek népszerűsítéséhez a Magyar Turizmus Zrt. is támogatását biztosítja, saját csatornáin keresztül is kiemelten promotálja. A pályázati anyagokat egész évben várjuk szerkesztőségünkbe a [email protected] e-mail címre. További információ: Magyar Réka, telefon: 430-4565 Fotó: MT Zrt. fotóarchivum

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.