A kiállítók számának dinamikus növekedéséhez hozzájárul, hogy az egy kiállító által a vásáron megkötött szerződések átlagos összértéke mára elérte a 100 ezer fontot, a kiállítást követő hónapokban pedig ez az összeg még tovább emelkedik.
Előretörnek az új EU-tagok
Az Európai Unió idei májusi bővítésével nemcsak a csatlakozó országok iránti figyelem nőtt meg, hanem egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a régió többi, egyelőre nem EU-tag állama iránt is. A növekvő figyelem és ismertség arra késztette az érintett államok turisztikai szakembereit, hogy a lehető legjobb minőségű kínálattal jelenjenek meg az idei World Travel Marketen. Ennek megfelelően a kiállítók igyekeztek kitenni magukért, ami a standok megjelenését és hangulatát illeti, más kérdés, hogy a legtöbb dekoráció már ismerősnek hatott a márciusi berlini ITB-ről. Általánosságban elmondható, hogy azok az országok helyeztek nagyobb hangsúlyt a megjelenésre és a médiaeseményeken való rendszeres részvételre, amelyek kevéssé ismertek a nyugat-európai és elsősorban a brit utazók előtt. Ilyen volt például Bulgária, amely vásár ideje alatt mindennap félórás prezentációt tartott a sajtó képviselői számára, és a WTM hivatalos katalógusában is egyoldalas hirdetést tett közzé. A kiadvány egyébként kiemelten foglalkozik a brit turisztikai piacra idén visszatérő Szerbia ismertetésével, valamint a már ismert és közkedvelt célországnak számító Szlovénia és Csehország bemutatásával. Mi magyarok szomorúan vettük tudomásul, hogy a vásár hivatalos kiadványában sem részletes ismertető cikk, sem pedig országhirdetés nem jelent meg, sőt még az általános összefoglalóban sem volt olvasható Magyarország neve. Azt is csak sajnálkozva figyeltük, hogy az egyes államok tájait és nevezetességeit ismertető rendszeres sajtóprezentációk sorából miért hiányzik Magyarország, noha szinte az összes régióbeli államnak – beleértve a balti országokat és szomszédainkat is ilyen rendezvénye. Megjegyzendő, hogy Románia például mindennap azonos időpontban borkóstolót tartott a standjánál és a szakma képviselőinek, amire szép számmal érkeztek érdeklődők. A magyar standnál is volt ugyan borkóstolás, de erről csak az szerezhetett tudomást, aki véletlenül arra járt.
Goai romantika
Már csak a történelmi hagyományok miatt is Indiának szinte kötelező a színvonalas megjelenés a londoni WTM-en. Az idei rendezvényen a szokásosnál is több indiai utaztatóval, szállodával és regionális turisztikai hivatallal találkozhattunk, ami érthető is, hiszen a dél-ázsiai ország népszerűsége és az indiai programok iránti kereslet fokozatosan nő Nagy-Britanniában. A különböző speciális utazásokat – vonatos programokat, kalandtúrákat és gyógyprog-ramokat – kínáló irodák mellett jelen voltak a nagyobb szállodaláncok képviselői is. Közülük is különösen impozáns díszletekkel és megjelenéssel képviseltette magát például a Taj hotellánc, amely luxusszállodákat ajánl India egész területén. A régiók közül a Nagy-Britanniában már komoly hagyományokkal rendelkező, és Magyarországon is egyre népszerűbb desztináció, Goa állam állította fel az egyik legnagyobb standot. India e pici szeglete különösen népszerű az angol utazók körében, bár Goa eredeti bája és romantikája mára kicsit megkopott.
Görögország a WTM partnere
Az idei nyár egyértelműen Görögországé és a görögországi turizmusé volt Európában, elég, ha csak a győztes labdarúgó Európa -bajnokságra, vagy az olimpia sikeres megrendezésére gondolunk. A nyár folytatásaként a Görög Nemzeti Turisztikai Hivatal úgy döntött, hogy tovább folytatja az ország sikeres marketingjét, ezért partnerségi megállapodást kötött a WTM szervezőivel. A megállapodást a turisztikai hivatal és a görög turizmusminisztérium arra használta fel, hogy a vásáron minél tökéletesebben mutassák be Görögország sokszínű turisztikai kínálatát. A fokozott jelenlét egyik kimondott célja volt továbbá, hogy az ország – felbuzdulva az olimpia sikerén – a konferenciaturizmus nagyhatalmává váljon. Az olimpiai játékok sikeres megrendezését ugyanis arra kívánják felhasználni a görög szakemberek, hogy bizonyítsák a világ számára: a jövőben is képesek megrendezni bármekkora rendezvényt, legyen az sportesemény vagy konferencia.
'