Ilyen régiót persze nem ismer a politikai vagy gazdasági felosztás, de az MT Zrt. gazdaságossági okokból már jó ideje egy külképviseleti igazgatóhoz sorolta a skandináv országokat, Finnországot, sőt a Balti államokat is.
„Sok kicsi sokra megy” értékelte az eredményt Székely György: tavaly 10 százalékkal nőtt az északi régióból a vendégéjszakák száma, s ha a régió küldő országainak statisztikáját összeadogatjuk, kiderül, hogy együttesen a második helyen állnak Németország mögött. Még Izlandból is 2000 turista érkezett 9 charter járattal hazánkba.
A Malév leállása majdnem véget vetett a jómódban élő, sokat, és 90 százalékban repülővel utazó turistakör további bővítésének. Ám a fapadosok (Ryanair, Wizzair) már két héttel a leállás után átvették a Malév szerepét. A legsűrűbb járathálózattal a Norwegian rendelkezik a térségben, utasainak 30 százaléka fogászati kezelésre utazik Magyarországra. A Malév vége és a SAS gyenge próbálkozása sajnos MICE üzletág visszaesését okozta.
A legjobban eladható turisztikai termék a régióban a budapesti városlátogatás, s mint a Norwegian adatai mutatják, az egészségturisztikai utazásokon belül a fogászati kezelések. A számunkra kézenfekvő termál-gyógyturizmusnak nincs hagyománya és elismertsége. A régió orvosai a gyógyító protokollban nem tartják számon a balneoterápiát, annál is kevésbé, mert ilyet a nemzetközi gyógyászat, sőt a magyar gyógyászat se dolgozott ki, és nem is tanítják a magyar orvosképzésben. A biztosítók megnyerése nem lenne előnyös, mert az unión belül mindig az adott ország (jelen esetben Magyarország) által fizetett OEP támogatást kapnák az intézményeink.
A régió idei marketingtervében az eddigiek mellé (Budapest, fogászat, Sziget Fesztivál és könnyűzenei nagyrendezvények) új vonzerők megismertetése is nagy hangsúllyal szerepel. Ilyen a Balaton /Hévíz és a Balaton felvidék. Annál is inkább, mert a jó magyar boroknak is híre ment, és a gazdag északi országok lakosai kezdenek a minőségi borfogyasztásra átállni. Az Alföldet a „magyar Texas” cowboy romantikához köthető imázsával népszerűsítik. Az edzőtáborok (kosár, röplabda) is szóba jöhetnek, nem ártana, ha ilyen sportlétesítmények a termálfürdők mellett épülnének.