A beépített ember

Az üzleti utaztatás egyik speciális esete az iroda munkatársának „kitelepítése” a megrendelő székhelyére. A külföldön implantnak hívott dolgozó a megrendelő cég összes utazási igényét kielégíti helyben, ezzel időt, energiát spórolva meg számára. Lássuk, hogy működik egy ilyen implant: a Carlson Wagonlitnek az Oracle-hez kihelyezett irodája.

A modern irodaház hetedik emeletén kényelmes bútorok, ingyenes kávé- és italautomaták szolgálják az információtechnológiai nagyvállalat dolgozóinak kényelmét, csak egy dologból, időből akad kevés errefelé. Így Kleininger Vera, a „beépített ember” mini utazási irodának kinéző kuckójában sokszor nemcsak az üzleti, hanem a magáncélú utazásokat is megszervezi az Oracle dolgozóinak, sőt partnereinek is. Az irodában ennek megfelelően nyaralókatalógusok is fellelhetők, sőt az Oracle belső honlapján elsőként értesülhetnek a dolgozók az akciós üdülési ajánlatokról. Ez azonban pluszjuttatás a megrendelőnek, hiszen alapvetően az a fontos, hogy a munkatársak és céges partnerek útjait gyorsan és hatékonyan meg lehet szervezni helyben. A hektikus életet élő menedzserek akár többször is változtathatják útitervüket, és nem kell mindig futárt küldetni az új jegyért.

A 130 dolgozót foglalkoztató, de számos külsős tanácsadót is használó nagyvállalatnál évente százmilliós nagyságrendű forgalmat bonyolít a telepített iroda. A dolgozói elégedettség növelésében és a munkaidő-megtakarításban látják a Carlson-kirendeltség legfőbb előnyét az Oracle Magyarországnál.

Érdekes helyzetben van a „beépített ember”, hiszen a Carlson alkalmazottjaként nemcsak a saját cége, hanem a megrendelő elvárásainak is minden esetben meg kell felelnie. A helyi viszonyokhoz alkalmazkodva az Oracle vállalati politikáját szem előtt tartva kell megoldania a feladatokat: egy repülőgépjáraton egyszerre tíznél több alkalmazott például nem utazhat. Bár a takarékosság is szempont a vállalatnál (nem utazhatnak business osztályon a dolgozók), a biztonság mindig fontosabb, a szállásfoglalásnál és a repülőjárat kiválasztásánál egyaránt. Kleininger Vera általában 3-4 verzióban készíti el ügyfelei útitervét, ezek közül választanak a dolgozók a felsőbb szintű jóváhagyást követően. Ez utóbbi nélkül nem szabad jegyet kiállítani. A foglalásokon túl az implant intézi a törzsutaspontok jóváírását, a Carlson-központ segítségével megoldja a vízumügyintézést és a vasútijegy-rendelést is. Az Oracle-hez érkező vendégeknek a Carlsson konferenciaszervező részlege is segítséget nyújt. „Itt mindennap kihívások, komplex feladatok várják az embert, igaz ugyan, hogy nem kilenctől ötig tart a munkaidő. A kreativitás, a pontosság és az elhivatottság a legfontosabb” – emeli ki végezetül Kleininger Vera.

Globális tendenciák

Gordon Mária, a Carlson Wagonlit Travel ügyvezetõ igazgatója szerint minimum 120-150 millió forintos éves forgalom mellett érdemes egy nagyvállalathoz üzleti utaztatót kihelyezni. Az utazási iroda részérõl ez magasabb szintű kiszolgálást, nagyobb rugalmasságot és szorosabb kötõdést jelent a megrendelõhöz. A helyzet azonban éppen mostanában változik: egyre kevésbé van szükség megítélése szerint erre a szolgáltatásra az elektronikus jegyek rohamos terjedése miatt. (2007-tõl az IATA-tag légitársaságoknak át kell állniuk.) Miután az e-ticketet könnyen, gyorsan újra lehet nyomtatni vagy e-mailezni, a megrendelõ az implant költségét és irodájának rezsijét is megspórolhatja. A Carlson Business Travel Centerében egy utaztató évente 200 millió forintos forgalmat bonyolít, így általában a termelékenység nagyobb, mint az implantok esetében. A legtöbb, 10 körüli kihelyezett irodája egyébként éppen a Carlsonnak van Magyarországon, az idén is létesítettek kettõt, de 2-3 éven belül számuk jelentõsen csökkenhet. Az implant fordítottjára is van példa: ez az „explant” iroda. A Carlson BTC-ben két dolgozó csak egy megrendelõ ügyeit intézi, külön IATAszámon, de kihelyezni nem lehetett õket a megrendelõhöz az ottani helyszűke miatt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.