Nos, a dolgot az Blue Travellel évek óta együttműködő, viszonteladó utazási irodai partnerek sem értik. Mint arról korábban beszámoltunk, a magyar piacon 2002 óta jelen lévő utazásszervező 11 ciprusi utasa nem a megrendelt szolgáltatást kapta a szigeten, majd amikor megpróbálták elérni az irodát, kiderült, hogy a cég minden előzetes figyelmeztetés nélkül bezárta budapesti irodáját.
Az őszi szünet idejére Ciprusra és Máltára kiutaztatott 41 utasból 11 a ciprusi gondokról egész egyértelműen értesült: nem az előzetesen kifizetett kategóriájú szállást kapták érkezésükkor; 5 illetve 4 csillagból három lett.
A BlueTravel egyik, az irodával 10 éve együttműködő viszonteladó partnerétől úgy értesültünk, hogy a 11-ből 7 utas - két család gyerekekkel - az övék. Az október 26-án tíz napra kiutazott családok egy költözésre még számíthatnak, mivel az elhelyezést biztosító háromcsillagos hotel vasárnap, a nyári szezon végeztével bezárja a kapuit. Sovány vigasz számukra, hogy egy éjszaka erejéig „upgrade”-elnek egy négycsillagos hotelbe, hogy aztán siessenek a pafoszi reptérre, bár Larnakába érkeztek.
Egy másik viszonteladó iroda panaszt tevő két utasa 4 napra utazott, ők már haza is tértek. Másik két utas kifizette a négy csillagért a különbözetet, melyet – ha sikerül – a BlueTravel-en hajtanak majd be.
Mint az érintett vidéki utazási iroda vezetője elmondta, meglepte őket, hogy két nappal utasaik tervezett indulása előtt tudták meg, hogy másik légitársasággal repülnek, mint amire befizettek. Ryanair-rel mentek volna oda-vissza, végül oda a Larnakába járó Wizz Air lett, vissza pedig igyekezhetnek Pafoszba, hogy elérjék a Ryanairt. A probléma nem csupán az egymástól tisztes távolságra fekvő repterekből adódik, hanem a poggyászdíjat is máshogy számlázza a két fapados. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy ezt a különbözetet azonban a Blue Travel kifizette – tudtuk meg. A légitársasági kavart az utasok is elfogadták.
A BlueTravel esete egyelőre nem a „klasszikus” utazási irodai csőd jeleit mutatja (bár csődről egyelőre senki sem beszél, csupán bezárt irodáról), mivel az utasok „csak” a minőségben szenvednek hiányt, a hazajutással nem lesz gond. Az említett iroda utasai menetrend szerint közlekedve még induláskor megkapták a hazaútra szóló beszállókártyát, kedden érkeznek.
„A BlueTravel-re együttműködésünk során soha sem volt semmi panaszunk, rugalmasak és gyorsak voltak” – tájékoztat a partneriroda vezetője, aki maga is meglepődött a minden hivatalos bejelentés nélküli bezáráson. Hozzátette: azóta is próbálják elérni a Blue illetékeseit az ügyeleti mobilszámon, eddig mindhiába.
Nem megerősített források szerint a cég tulajdonosát kórházban ápolják. Szintén rebesgetik a szakmában, hogy a ciprusi szállodai problémák miatt nem a BlueTravel, hanem annak ciprusi partnere a felelős, ők nem utalták tovább a befizetett részvételi díjakat.
Elgondolkodtató, hogy a BlueTravel irodavezetője, szakmai tevékenységért felelős munkatársa, Pintér Zsófia október elején felmondott, és erről körlevélben értesítette partnereit - ennek ellenére a Blue Travel honlapján továbbra is ő szerepel irodavezetőként. A személyi változásra utaló hírt az Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) internetes oldalán nem találtunk. Szintén felmerül a kérdés, hogy működőnek tekinthető-e egy olyan utazási iroda, amelynek irodája zárva tart, és egyetlen telefonszámon sem érhető el?
A választ erre a kérdésre, illetve arra, hogy történt-e személyi változás az iroda vezetésében, szerettük volna az MKEH-tól kérni. Szerkesztőségünk többször is próbálta elérni a hivatal idegenforgalmi osztályának főosztályvezető-helyettesét, eddig mindhiába. Még szerencse, hogy az MTI megkeresésére írásban reagáltak, így sikerült megtudni, hogy „az utazási vállalkozónál az MKEH nem állapított meg jogsértő körülményt az elmúlt években”. Illetve, mint azt mi is megírtuk, a szerdán hatályos hatósági nyilvántartásban szerepel, de azért a sajtóhíreknek is köszönhetően a hivatal vizsgálja a helyzetet.
„A turizmusban óriási a konkurenciaharc, ezért csak az az utazási iroda tud felszínen maradni, amely megbízhatóan, megfelelõ színvonalon és jó áron kínálja útjait. A Blue Travel Online ezt az utat követi. A Ciprusra utaztatók piacán cégünk az egyik legsikeresebb Magyarországon” - olvasható a Blue Travel máig is működő honlapján, ahol egyetlen szó sincs arról, hogy működésüket beszüntették volna.