A brit pubok segítségével

Brit Sör- és Kocsmaszövetség útmutatásai is segíthetik a hazai vendéglátósokat abban, hogy profitáljanak a nemzetközi sporteseményekből. A világ trendjeinek követésére azért is szükség van, mert az 1990-es évek elejéhez viszonyítva legalább negyven százalékkal kevesebb sör fogy Magyarországon.

Bükfürdőn kampányt indítottak a csökkenés megállítása érdekében. Szerintük a cseh és német turisták minőségi kiszolgálása segíthet abban, hogy több sört igyanak legalább a turisztikailag fontos övezetekben. Az Európa Bajnokság kezdete óta 15-20 százalékkal nőtt a sörfogyasztás Bükfürdőn.

A helyi vendéglátósok a Brit Sör- és Kocsmaszövetség (British Beer & Pub Association) elemzéseit is felhasználták mielőtt megfogalmazták sörstratégiájukat. Eszerint a két nemzet a világ legnagyobb sörfogyasztója. A csehek évente 160 liternél, a németek pedig 115 liternél is több sört isznak. A két sörivó nemzet tagjai előszeretettel keresik fel Bükfürdőt, ahol a külföldiek évente 350 ezer vendégéjszakát töltenek. 60-65 százalékuk német nyelvterületről érkezik, de jelentős a cseh vendégek száma is. Ők azok, akik még nyaralásuk idején is csapatokba verődve ülnek be egy-egy helyre, hogy megnézzék az Eb mérkőzéseit. – olvasható Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület közleményében.

A sok külföldi turista és a nemzetközi elemzések arra ösztönözték a település szakembereit, hogy több helyen lehetővé tegyék, hogy a nyaralók élőben nézhessék az Eb eseményeit. Sőt, a meccsek idejéhez igazították nyitva tartásukat is. A vendéglátóhelyek jelentős része többszázezer forintot is befektetett annak érdekében, hogy a német és cseh turisták náluk nézzék a mérkőzéseket. (Plazmatévéket vásároltak, szurkolói sarkokat alakítottak ki, stb)

A bükfürdői vállalkozók szerint: az olimpia is hasonló hatással lesz a forgalomra. A londoni játékok idején 20-25 százalékos növekedést várnak a sörfogyasztásban. A bükfürdőiek várakozásaival cseng egybe a Visit Britain kutatása is. Eszerint az olimpia idején a sportért rajongó londoni turisták több mint 50 százaléka ellátogat majd legalább egy kocsmába. A londoni pubtulajdonosoknak még szemináriumot is tartottak arról, hogyan készüljenek fel az ötkarikás játékokra. A város polgármestere, Boris Johnson a rendezvényen azt mondta, hogy a kocsmák és éttermek óriási szerepet játszanak abban, hogy a látogatók milliói és a londoniak jól érezzék magukat az olimpia ideje alatt. – mondta Kiss Péter, az egyik helyi söröző tulajdonosa.

Pálffy Tamás, a helyi TDM munkatársa elmondta: az átlag vendéglátósnak korábban nem volt szokása fogyasztói kutatásokat olvasgatni a világ egyetlen országában sem, inkább megérzéseikre hagyatkozva alakították ki kínálatukat. Mára azonban ez is megváltozott. A helyi turisztikai szervezetek segíthetnek abban, hogy a hazai turisztikai régiók vendéglői, sörözői, a szállodákkal együtt, közös stratégiát alakítsanak ki annak érdekében, hogy profitálni tudjanak még egy olyan, több ezer kilométerre zajló eseményből is, mint mondjuk az Eb vagy az olimpia.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.