Bükfürdőn kampányt indítottak a csökkenés megállítása érdekében. Szerintük a cseh és német turisták minőségi kiszolgálása segíthet abban, hogy több sört igyanak legalább a turisztikailag fontos övezetekben. Az Európa Bajnokság kezdete óta 15-20 százalékkal nőtt a sörfogyasztás Bükfürdőn.
A helyi vendéglátósok a Brit Sör- és Kocsmaszövetség (British Beer & Pub Association) elemzéseit is felhasználták mielőtt megfogalmazták sörstratégiájukat. Eszerint a két nemzet a világ legnagyobb sörfogyasztója. A csehek évente 160 liternél, a németek pedig 115 liternél is több sört isznak. A két sörivó nemzet tagjai előszeretettel keresik fel Bükfürdőt, ahol a külföldiek évente 350 ezer vendégéjszakát töltenek. 60-65 százalékuk német nyelvterületről érkezik, de jelentős a cseh vendégek száma is. Ők azok, akik még nyaralásuk idején is csapatokba verődve ülnek be egy-egy helyre, hogy megnézzék az Eb mérkőzéseit. – olvasható Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület közleményében.
A sok külföldi turista és a nemzetközi elemzések arra ösztönözték a település szakembereit, hogy több helyen lehetővé tegyék, hogy a nyaralók élőben nézhessék az Eb eseményeit. Sőt, a meccsek idejéhez igazították nyitva tartásukat is. A vendéglátóhelyek jelentős része többszázezer forintot is befektetett annak érdekében, hogy a német és cseh turisták náluk nézzék a mérkőzéseket. (Plazmatévéket vásároltak, szurkolói sarkokat alakítottak ki, stb)
A bükfürdői vállalkozók szerint: az olimpia is hasonló hatással lesz a forgalomra. A londoni játékok idején 20-25 százalékos növekedést várnak a sörfogyasztásban. A bükfürdőiek várakozásaival cseng egybe a Visit Britain kutatása is. Eszerint az olimpia idején a sportért rajongó londoni turisták több mint 50 százaléka ellátogat majd legalább egy kocsmába. A londoni pubtulajdonosoknak még szemináriumot is tartottak arról, hogyan készüljenek fel az ötkarikás játékokra. A város polgármestere, Boris Johnson a rendezvényen azt mondta, hogy a kocsmák és éttermek óriási szerepet játszanak abban, hogy a látogatók milliói és a londoniak jól érezzék magukat az olimpia ideje alatt. – mondta Kiss Péter, az egyik helyi söröző tulajdonosa.
Pálffy Tamás, a helyi TDM munkatársa elmondta: az átlag vendéglátósnak korábban nem volt szokása fogyasztói kutatásokat olvasgatni a világ egyetlen országában sem, inkább megérzéseikre hagyatkozva alakították ki kínálatukat. Mára azonban ez is megváltozott. A helyi turisztikai szervezetek segíthetnek abban, hogy a hazai turisztikai régiók vendéglői, sörözői, a szállodákkal együtt, közös stratégiát alakítsanak ki annak érdekében, hogy profitálni tudjanak még egy olyan, több ezer kilométerre zajló eseményből is, mint mondjuk az Eb vagy az olimpia.