A csilláron is lógtak

Az előzetes jelentkezések alapján gondoltuk, hogy nem leszünk kevesen ez évi első Business Klubunk alkalmával, azonban hogy több mint nyolcvanan látogatnak el rendezvényünkre – ez minden reményünket felülmúlta.

Nyilván az érdeklődés az új, izgalmas helyszínnek is szólt, hiszen a budai Larus Étterem és Rendezvényközpont, amely tavaly tavasszal nyílt meg az egykor Csörsz utcai MOM Kulturális Központ helyén, sok szakmabelinek még ismeretlen volt, no és persze mindenképp közrejátszhatott klubunk (és a Larus konyhájának) csúcsra járatásában, hogy az elegáns hely konyháját nem kisebb gasztronómiai személyiség vezeti, mint Buday Péter.
Első előadónk témája is sokakat vonzott: adózás, idén bevezetésre kerülő új adótörvények, pénzügyi megoldások – bár nem éppen szép és hálás témák, inkább a „szükséges rossz” kategóriába tartoznak. Dr. Schmidt János adószakértő, egyéni ügyvéd, az APEH volt jogi igazgatója azonban semmit nem hallgatott el arról, amit az szja, a végtörlesztés, a társasági adózás, az áfa, az eva és az iparűzési adó témaköre kapcsán a szállodai és vendéglátós szakmának tudnia kell. Sokan lelkesen jegyzeteltek, azt például többen felvésték maguknak, hogy mi az a jogutódlás, vagy mivel lehet csökkenteni az adóalapot, és sokan arról is klubunkban értesültek először, hogy a reprezentációs költségeket idéntől a havi adóbevallásban szerepeltetni kell.

Szép-kártya- és Erzsébet-utalvány-blokk következett: két előadó, dr. Nemes Andrea, az illetékes tárca (NGM) főosztályvezetője, valamint Mochlár Orsolya (PricewaterhouseCoopers) adótanácsadó mutatták be egymás után, hogy áll ez a sokakat – felhasználókat és elfogadóhelyeket – érintő piac. Az NGM szakértője több kérdést is kapott. Sokakat érdekelt például, miképp lehet a három, már a piacon jelen lévő, más és más bank által kibocsátott Szép-kártyát egy és ugyanazon terminállal használni. A főosztályvezető asszony megerősítette: az állam előírja, ezt a bankoknak biztosítaniuk kell! (De egyelőre nem teszik.) Mochlár Orsolya pedig – jól kiegészítve az előtte hallottakat – a számok oldaláról mutatta be a két új cafeteriaelemet, illetve azon lehetőségeket (például iskolarendszer-képzés, egészségügyi hozzájárulás), amelyek szintén szerepelnek az új, most bevezetésre került két új szolgáltatás elemeként.

Különleges produkció következett: az ötcsillagos luxushotel, a Sofitel Budapest Chain Bridge igazgatóhelyettese, Balzer Tímea háza housekeeping részlegének vezetőjével, Sófalvi Ritával együtt érkezett, és közösen prezentálták „My Bed” elnevezésű koncepciójukat, amely a nemzetközi francia szállodalánc speciális ágyazási stratégiáját jelenti. Megtudtuk, hogy szállodájukban a szobaasszonyok jóval kisebb kocsit kaptak, mint másutt, így ezt nyugodtan betolhatják a szobákba. Azt is többen csodálkozással hallgatták (több szállodából érkezett housekeepingrészleg-vezető), hogy 13 szoba kitakarítása jut egy főre, amit, mint kiderült, mindannyian My Bed mozdulattal végeznek el. Ezt egy tréning során sajátítják el a housekeeperek, a speciális ágyazási technikáról pedig megtudhattuk, hogy a hét rétegből álló ágyneműt mérlegállásban ágyazzák be (és ki) a szobaasszonyok – így kímélve a gerincüket.

Majd egy furcsa hotelről számolt be a tulajdonosa, Ligeti Gábor. Az ő vendégei ugyanis folyton nyávognak, de nem azért, mert ennyire kényeskedők, hanem mert macskák. Nagykovácsiban, a házában rendezte be a különleges szálláshelyet, családi okból alakította ki, tulajdonképpen a lányának teremtve így munkahelyet és sérült lelkének gyógyulást.
A várva várt exkluzív, Buday-féle ebéd előtt lehetőség nyílt házbejárásra az exkluzív épületkomplexumban, de előtte még a klublátogatók megtekintették a professzionális vendéglátás szakértőjeként ismert és elismert hazai cég, a Progast legújabb terítékeinek bemutatóját. A két kiállított porcelánegyüttes nagy tetszést aratott a szakmai látogatók körében.

Az ebédnél Buday Péter köszöntötte a kollégákat, mutatta be a konyhában dolgozó csapatát, illetve azt a gasztronómiai koncepciót, amelyet vezetésével a Larus konyhája nagy sikerrel képvisel. Itt kell megjegyeznünk: ennyire professzionális és minden szempontból kifogástalan helyen rég jártunk. Nem csoda, hogy a szállodások, vendéglátósok nagyon várták ezt a rendezvényünket – mindenkitől azt a visszajelzést kaptuk, hogy csodálatos, exkluzív helyre szólt a meghívás.
A négyfogásos ebédsorhoz ezúttal (is) Liszkay Mihály, a Káli-medence egyik legjobb pincészetének tulajdonosa hozta el különleges tételeit. Itt debütált első fehér borával az a kedélyes, több nyelvet beszélő, kiválóan zongorázó, kedvesen bohém szőlősgazda és pincetulajdonos, aki egyébként Pangyéri szűz elnevezésű vörösborával aratott jelentős nemzetközi és hazai sikereket, díjat díjra halmozott. Különleges vonalat képvisel azzal is, hogy a Káli-medencében ő az első, aki kékszőlő-telepítéssel és vörösborkészítéssel foglalkozik. Most azonban visszatért a hely gyökereihez, és immár fehérbor is tartozik sortimentjébe – méghozzá nem is akármilyen.

Cím: A Buday-féle, nagyon várt négyfogásos menü, a Liszkay Pincészet szép tételeivel
Előétel: Tepertő, padlizsánkrém, szélben szárított sonka. Hozzá pinot noir rosét (2011) szolgáltak fel
Leves: Zöldborsós csirkeraguleves vajas galuskával – szintén pinot noir roséval
Főétel: Borjúcsülök gombamártásban és vadkacsa combja zöldségpitével – cabernet franc-kal (2008)
Desszert: Csokoládés soufflé málnakrémmel – mellé cuvée (2007) dukált


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.