A Donauwerbung az egyik legrégebb óta működő nemzetközi turisztikai szervezet, amely 1960 óta fogja össze a Duna-menti országokat a folyó közös promóciója és minél szélesebb körű turisztikai hasznosítása érdekében. A bécsi központú szervezetnek Magyarország is három évtizede tagja: a tagságból eredő feladatokat a Magyar Turizmus Zrt. bécsi külképviseletén keresztül látja el.
A jövőre negyvenéves nemzetközi szervezet munkastruktúrájának megújításával és tevékenységének dinamizálásával készül a jeles évfordulóra. A 2010-es év nemzetközi marketingtevékenységének középpontjában – a magyar érdekekkel teljes összhangban – a Duna mentén található római emlékek és a világörökségek promóciója áll. A Donauwerbung közgyűlésén elfogadott határozat szerint a Duna turisztikai termékként való népszerűsítése során jövőre kiemelt szerepet kapnak a kulturális vonatkozású vonzerők, a folyó mentén található római kori emlékek, valamint az egykori birodalom határára, a limesre emlékeztető látványosságok.
A közgyűlésen a Magyar Turizmus Zrt. külképviselője, Kovács Balázs ismertette az UNESCO friss döntését, miszerint a mohácsi busójárás felkerült a kulturális világörökségek egyetemes listájára, valamint bemutatta a Pécs 2010 projekt főbb elemeit, illetve felhívta a tagországok és a sajtó képviselőinek figyelmét a budapesti városnézések új attrakciójára, a „Dunát folyékony főutcaként” hasznosító kétéltű járműre. Évente több mint 200 ezer turista érkezik hazánkba a dunai hajók fedélzetén. A közgyűlés egyhangú szavazattöbbséggel újabb két évre elnökké választotta Prof. Gerhard Skoff urat. (Magyar Turizmus Zrt.)