A felújított Gellért fürdő

Jó, hogy Budapest világhírű ékességének felújítására sor került.

Első látásra a helyreállítás, különösen a szép famunka és a gyönyörű, színes, festett ablakok lenyűgözőek. Ehhez az exkluzív küllemhez felsőfokú szolgáltatások illenének, a valóság azonban némiképp kiábrándító. Karlovy Vary fürdőit egyedi, történelmi hangulatuk és magas szintű szolgáltatásaik miatt ma arab sejkek és orosz milliomosok látogatják. A Gellért gyógyfürdő és szálló méltó vetélytársa lehetne, mégsem az. Jelenleg a szállót és a fürdőt két tulajdonos birtokolja, s ez már eleve akadályozza a létesítmény eredeti, egységes értékének érvényesülését, de nem ez a legfőbb gond. A fürdő a felújítás után is mintha elsősorban a háromórás látogatásra érkező, külföldi diákcsoportokra rendezkedett volna be. A csipkártyás rendszert, az elektronikus nyilvántartást nem vezették be. Maradt a masszírozási sorrendet mutató papírfecni, a kopott beléptetőkártya, miközben a kabinosok fejben próbálják tartani, melyik kabin foglalt, a masszírozók meg szaladgálnak az ablaktalan kuckókban várakozó vendégek után. Egy monitor, amely a szolgáltatásokat ismertetné angolul, remekül szórakoztatná a most unatkozó vendégeket. Csipkártyával nem kéne kergetőzni a szekrényajtót nyitó-záró személyzettel sem. Mindezt számítógép vezérelhetné, és kijelzők mutathatnák, hol szabad a kabin. Rosszabbak lettek a relaxációs lehetőségek. Minden kabinban van ugyan egy „saját” ágy, amely rengeteg helyet foglal, de a jelenlegi vendégkör nem igényli. Korábban az emeleten, egy csendes részen 20 pihenőágy állt a vendégek rendelkezésére – mindig volt bőven szabad hely. A felújítás eredményeként kapott a vendég egy saját ágyat, ám ezen pihenni nem lehet. Vizes testtel, vizes fürdőruhában vagy csupaszon feküdni egy ki tudja, hány ember által használt ágyon nem kellemes és nem higiénikus. Korábban mindenkinek járt külön lepedő, ennek most vége. A kabinsor a fürdő legzajosabb része, az új vendégkör – nevetgélő turistacsoportok, diáksereg – jön-megy, a személyzet kiabálva tájékozódik, pihenni képtelenség. A kabinban állandóan ég a lámpa, állítani rajta, lekapcsolni nem lehet. Olvasáshoz kevés, szundikáláshoz sok a fény. Az ágyas kabinok miatt szűkült a szaunavilág területe. Eddig a száraz légkamrákban legalább három hőmérsékleti fokozat volt, és minden vendég külön széken üldögélt. Most rögzített priccs van, és csak két fokozat, kevés hellyel, kifejezetten csúnya kialakításban. Bio- vagy infraszauna, hamam nincs. A turistacsoport törülköző nélkül érkezik, izzadságban üldögél. Két darab hajszárító jut ötven vendégre. A kávéautomatát csak az találja meg, aki felkeveredik az emeletre. Sehol egy alaprajz, amely megmutatná, hol mi található. A gyönyörű épülethez méltatlanok a nyitott rész büféjének műanyag poharai, a kopott műanyag ágyak és szemeteskosarak. Az ajándékboltban velencei álarcok, műkalocsai giccsek. Ezernyi képeslap között egy sincs, amely a Gellért szép belső terét ábrázolná.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.