Első látásra a helyreállítás, különösen a szép famunka és a gyönyörű, színes, festett ablakok lenyűgözőek. Ehhez az exkluzív küllemhez felsőfokú szolgáltatások illenének, a valóság azonban némiképp kiábrándító. Karlovy Vary fürdőit egyedi, történelmi hangulatuk és magas szintű szolgáltatásaik miatt ma arab sejkek és orosz milliomosok látogatják. A Gellért gyógyfürdő és szálló méltó vetélytársa lehetne, mégsem az. Jelenleg a szállót és a fürdőt két tulajdonos birtokolja, s ez már eleve akadályozza a létesítmény eredeti, egységes értékének érvényesülését, de nem ez a legfőbb gond. A fürdő a felújítás után is mintha elsősorban a háromórás látogatásra érkező, külföldi diákcsoportokra rendezkedett volna be. A csipkártyás rendszert, az elektronikus nyilvántartást nem vezették be. Maradt a masszírozási sorrendet mutató papírfecni, a kopott beléptetőkártya, miközben a kabinosok fejben próbálják tartani, melyik kabin foglalt, a masszírozók meg szaladgálnak az ablaktalan kuckókban várakozó vendégek után. Egy monitor, amely a szolgáltatásokat ismertetné angolul, remekül szórakoztatná a most unatkozó vendégeket. Csipkártyával nem kéne kergetőzni a szekrényajtót nyitó-záró személyzettel sem. Mindezt számítógép vezérelhetné, és kijelzők mutathatnák, hol szabad a kabin. Rosszabbak lettek a relaxációs lehetőségek. Minden kabinban van ugyan egy „saját” ágy, amely rengeteg helyet foglal, de a jelenlegi vendégkör nem igényli. Korábban az emeleten, egy csendes részen 20 pihenőágy állt a vendégek rendelkezésére – mindig volt bőven szabad hely. A felújítás eredményeként kapott a vendég egy saját ágyat, ám ezen pihenni nem lehet. Vizes testtel, vizes fürdőruhában vagy csupaszon feküdni egy ki tudja, hány ember által használt ágyon nem kellemes és nem higiénikus. Korábban mindenkinek járt külön lepedő, ennek most vége. A kabinsor a fürdő legzajosabb része, az új vendégkör – nevetgélő turistacsoportok, diáksereg – jön-megy, a személyzet kiabálva tájékozódik, pihenni képtelenség. A kabinban állandóan ég a lámpa, állítani rajta, lekapcsolni nem lehet. Olvasáshoz kevés, szundikáláshoz sok a fény. Az ágyas kabinok miatt szűkült a szaunavilág területe. Eddig a száraz légkamrákban legalább három hőmérsékleti fokozat volt, és minden vendég külön széken üldögélt. Most rögzített priccs van, és csak két fokozat, kevés hellyel, kifejezetten csúnya kialakításban. Bio- vagy infraszauna, hamam nincs. A turistacsoport törülköző nélkül érkezik, izzadságban üldögél. Két darab hajszárító jut ötven vendégre. A kávéautomatát csak az találja meg, aki felkeveredik az emeletre. Sehol egy alaprajz, amely megmutatná, hol mi található. A gyönyörű épülethez méltatlanok a nyitott rész büféjének műanyag poharai, a kopott műanyag ágyak és szemeteskosarak. Az ajándékboltban velencei álarcok, műkalocsai giccsek. Ezernyi képeslap között egy sincs, amely a Gellért szép belső terét ábrázolná.