A fenntarthatóság ma már nem trend, hanem elvárás mind a vállalati, mind a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban résztvevőktől, akik egyre nagyobb figyelmet szentelnek, és egyre többet áldoznak a környezettudatos működésért. Az Élelmiszer szaklap ezért célul tűzte ki, hogy méltányolja és értékeli az FMCG-piac erőfeszítését a környezeti értékek fenntartásában, valamint népszerűsíti a greennovatív gondolkodást. Ezen célok elismeréséül 2011-ben díjat alapított FMCG Greennovációs Nagydíj címmel.
Az I. FMCG Greennovációs Nagydíj pályázatra négy kategóriában 23 pályamű érkezett. A színvonalas és tartalmas pályázatokat szakmai zsűri bírálta el, szigorú szempontok alapján. A bírálóbizottság tagja volt: Bárczi István, környezetvédelmi üzletágvezető, SGS Hungária Kft., Bodroghelyi Csaba, ügyvezető igazgató, KÖVET Egyesület, Dr. Bándi Gyula, környezetvédelmi szakjogász, tanszékvezető egyetemi tanár, EMLA Egyesület elnökségi tagja, Gyaraky Zoltán, Élelmiszer-feldolgozási Főosztály, főosztályvezető, VM, Hartay Mihály, ügyvezető, ÖKO-Pack Nonprofit Kft. Paksy Zoltán, marketingkommunikációs tanácsadó, The Oeuvre.
A fenntarthatóság nem PR-fogás
Hartay Mihály, a zsűri elnöke elmondta, hogy tartalmas, színvonalas pályázatokat bírálhatott el a bizottság. A pályázatok bizonyítják, hogy a fenntarthatóság ebben a szektorban nemcsak PR-fogás, hanem a cégek működését átfogó stratégia része. Pontot inkább a pályázatok formai megvalósítása, illetve a környezettudatosság és az azzal elért műszaki-gazdasági előnyök hangsúlyozásának elmaradása miatt vesztettek a pályázók. De csüggedésre semmi ok, hiszen a most nem díjazott résztvevők – egy körültekintőbb, konkrétan az elért előnyöket kidomborító pályázattal – jövőre újra megmérettethetik tevékenységüket a II. FMCG Greennovációs Nagydíjon.
Helyezéseket és különdíjakat három kategóriában osztott ki a zsűri:
A Greennovatív gyártó kategóriában kiemelkedő színvonalú, „Környezettudatos vízfelhasználás” c. pályázatával pályázatával első helyezést ért el a a Dreher Sörgyárak Zrt. Második helyezést kapott az STI Petőfi Nyomda Kft. „Csomagolási és display megoldások” című pályázata. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Kométa 99 Zrt. állhatott fel
„Fejlesztések a Kométánál” című pályázatával. Különdíjban részesült a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. „Ásványvíz zöld energiával” című pályázata. Az Élelmiszer szaklap különdíját a Heineken Hungária Zrt. „A zöldebb jövőért” c. pályázata nyerte el.
A Greennovatív kereskedő kategóriában egy első helyezést osztott ki a bírálóbizottság, amely a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-t illeti „Zöldben könnyebb” a SPAR szupermarketekben című pályázatának elismeréseként.
A Greennovatív szolgáltató kategóriában a zsűri egybehangzó véleménye alapján az első helyezést az Iparfejlesztési Közalapítvány „Ipari társkereső program” című pályázata kapta. Különdíjban részesült az UP Hungary Kft. „Borsodi RE: Pohár” c. pályázata.
Greennovatív termék kategóriában a zsűri nem osztott ki díjat.
Kategória Pályázó Helyezés
Greennovatív gyártó Dreher Sörgyárak Zrt. Kiemelt I. helyezés
STI Petőfi Nyomda Kft II. helyezés
Kométa 99 Zrt III. helyezés
Coca-Cola HBC Magyarország Kft Különdíj
Heineken Hungária Zrt. Különdíj
Greennovatív kereskedő
SPAR Magyarország Ker. Kft. I. helyezés
Greennovatív szolgáltató
Iparfejlesztési Közalapítvány I. helyezés
UP Hungary Kft. Különdíj
(Forrás: elelmiszer.hu)