A fesztiváloknak is lesz "Kéktúrája"

A gazdasági válság hatásainak ellensúlyozása érdekében még inkább meg kell ragadni valamennyi marketingeszközt a minőségi fesztiválok népszerűsítésére, ezért a Magyar Fesztivál Szövetség a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben, hagyományteremtő jelleggel, idén első alkalommal indítja útjára a Magyar Fesztivál Csillagtúra játékos fesztivállátogatási-pontgyűjtő akciót.

"Magyarországot hívhatnánk az évente megrendezett 3000 fesztivál alapján a fesztiválok országának is. A rengeteg fesztiválból azonban nem mind közvetít valódi értékeket, nem mind tagja az öt országos fesztivál szövetség valamelyikének" - tájékoztatott Mátra István az MFSZ elnöke. A 3000 fesztiválnak hívott rendezvényből mintegy 400-450 az, ami átmenne azon a minősítési rendszeren, amellyel az öt hazai fesztivál szövetség által létrehozott Szakmai Intéző Bizottság tervezi idén május elsejétől osztályozni a fesztiválokat. A meghirdetett Csillagtúrához történő csatlakozás egyik feltétele az országos szövetségi tagság. A Csillagtúra a remények szerint növeli a fesztiválok látogatottságát, illetve élénkíti a jelen válságban kiemelt szerepet játszó belföldi, azon belül is a minőséginek számító fesztiválturizmust.

A Magyar Fesztivál Csillagtúra keretében a hazai fesztiválközönség játékos „versenyben” vehet részt, amelynek során az érdeklődőknek egy adott időszak alatt az akcióhoz csatlakozott állomáshelyeket, fesztiválokat kell érinteniük, és az erről szóló igazolást beszerezniük. A „verseny” célja, hogy az érdeklődők minél több állomásra eljussanak, azaz minél több fesztivált felkeressenek. A fesztivállátogatók a „verseny” mellett játékos és interaktív programokban is részt vehetnek.

A Magyar Fesztivál Csillagtúra révén a turisztikai szakma olyan aktív közönséghez juthat, amely tudatosan szervezi az utazásait, azok során többet költ turisztikai szolgáltatásokra, és akár folyamatos adatokat is biztosíthat turisztikai szokásairól.

A Csillagtúrához csatlakozhatnak mindazon fesztiválok, amelyek valamely országos szövetségnek/szakmai szervezetnek tagjai. (A dolog pikantériája, hogy az ország egyik legismertebb "brand"-jének számító Sziget Fesztivál nem tartozik egyik szövetséghez sem.) Az akcióban részt vevő fesztiválokról az érdeklődők az I. Magyar Fesztivál Csillagtúra hivatalos honlapján, a www.fesztivalcsillagtura.hu oldalon olvashatnak.

A Csillagtúra keretében közönségjátékkal is ösztönzik a hazai közönséget a minőségi fesztivállátogatásra. A www.fesztivalcsillagtura.hu-n regisztrált látogatók év végén nyereményjátékban vehetnek részt. Ehhez az épp meglátogatott rendezvény ötjegyű sms kódját kell elküldeni a minden regisztrált fesztivál helyszínén jól látható helyen kifüggesztett információs táblán feltüntetett telefonszámra. A játék célja a látogatók számára a minél több begyűjtött "állomás" és helyesen elküldött kód. A kódot persze csak a helyszínen hozzák nyilvánosságra, így a játékban részt venni szándékozóknak muszáj odalátogatniuk.

Márta István MFSZ elnöktől a keddi sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a kezdeményezéshez az öt szövetségből eddig a Gasztronómiai Fesztiválok szövetsége és a Folklór Fesztiválok Szövetsége csatlakozott, szóban jelezte csatlakozási szándékát a Szabadtéri Színházak Szövetsége is, valamint a Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége néhány tagja már regisztrált. A szakmai szervezetek és a szervezők regisztrációja térítésmentes, de Zentai István, a Magyar Fesztivál Csillagtúra projektvezetője szerint a regisztráció önmagában nem jár az ismertség növekedésével, ehhez nem árt, ha a regisztráló szervező belinkeli saját és a rendezvénye honlapját is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.