Az STA Travel Magyarország meghívására, a Malév és az Amadeus támogatásával december első hetében Budapesten tartotta éves konferenciáját 70 fő részvételével az STA Travel nemzetközi felsővezetése.
Az STA Travel a világ legnagyobb ifjúsági és diák utazási társasága, mely saját irodái mellett franchise partnerek és viszonteladók révén a világ minden jelentős ifjúsági piacán jelen van, évente mintegy 6 millió fiatalt utaztat.
A piacvezető cég komoly bővülést vár mind hagyományos piacain, mind a fejlődő területeken. A konferencia és a vendégek budapesti programját a budapesti HBL Travel, az STA Travel partnercége intézte.
Amint azt Hajdú Attilától, a magyarországi iroda igazgatójától megtudtuk, az STA Travelnek 12 országban vannak saját tulajdonú irodái - főleg brit és német nyelvterületen, valamint Japánban és Szingapúrban -, míg Közép- és Kelet-Európában, így hazánkban franchise-ban működnek az irodák.
A cég a korábbi években olyan egzotikus helyeken tartotta éves vezetői értekezletét, mint Abu Dhabi vagy Hongkong. A rendezvényen elhangzott, hogy a globális válság hatására a fiatalok utaztatásában jóval kisebb volt a visszaesés (világszerte csupán 7%-os), mint az üzleti utaztatásban vagy a családi üdülések terén.
Jellemző példa, mondja Hajdú Attila, hogy Japánban hiába volt cunami meg atomkatasztrófa, a japán STA Travel több mint 20%-ot fejlődött tavaly.
Az internet terjedése sem okoz komoly gondokat, hiszen a rendezvényen az is elhangzott, hogy a német nyelvű országokban a társaság meg akarják duplázni az irodái számát: az ügyfelek ugyanis továbbra is keresik a személyes irodai kontaktust.