A fogászati turizmus lehet az új hungarikum

Évente több tízezer külföldi keresi fel a magyar fogorvosi rendelőket - a fogászati turizmus évi hatmilliárd forintos üzletággá nőtte ki magát. Noha válságban Magyarország sem vonzza mágnesként a betegeket, könnyen lehet, hogy a dentalturisták mentik meg a hazai fogtechnikai laborokat.

Általános vélemény, hogy hazánkban minden adott ahhoz, hogy az ország az egészségturizmus fellegvárává válhasson. Évente több tízezer külföldi beteg érkezik fogászati kezelésekre, s ha már jönnek, nem verik a fogukhoz a garast: átlagosan 3-5 napot töltenek nálunk, s a kezelések között mindent kipróbálnak, amit más turisták is: a becslések szerint ebből évente 20-25 millió eurót, azaz 6,2 milliárd forintot költenek nálunk. "Kedvező árak, ötéves garancia" - Jopp Eszter irodájának német nyelvű honlapján ezekkel a varázsszavakkal próbálják felhívni a páciensek figyelmét. Főleg Németországból és Svájcból toborozzák a pácienseket. Az iroda vezetője árnyaltabban látja a helyzetet: a németeket nehéz meggyőzni arról, hogy előítéleteik ellenére érdemes kipróbálni a hazai fogászatokat. A honlapon még a bolgár és a lengyel árakkal is összevetik az ittenieket, s kiderült: még így is mi vagyunk a nyerők: egy átlagos kezelés esetében nálunk a költségek 47 százalékát takaríthatják meg a fejlett országokból érkezők, szemben a várnai 34 vagy a varsói 33 százalékkal. Vagyis már egy ezer euróba kerülő kezelésért is megéri útra kelni.

- Mégis, kiadásaink jó része reklámra megy el. Hiába ígérünk 70 százalékos megtakarítást és extra minőséget, német nyelvterületen főleg az ötéves garanciával tudjuk meggyőzni az ügyfeleket - mondja Jopp Eszter. - Az évi ezerkétszáz ember, aki eljön, nem a luxust keresi, hanem a minőséget és a biztonságot, jó áron - mondja.

Az osztrák televízió egyik kabaréműsorában nemrégiben a "magyar fogművek" túlzottan és alaptalanul kifigurázott tevékenységével nevettették meg a nézőket. A magyar fogdoktorok szerint ez azt bizonyítja, hogy a nyugat-európai fogorvosi piacféltés a válság idején tovább erősödik. Ezért új rendelőket nyitni most meglehetősen kockázatos. Szilágyi László, a soproni Dental-Pannon vezető főorvosa azt mondja, pacientúrájuk az utóbbi időben kibővült az angol betegekkel, és mostanában egyre több francia érkezik hozzájuk. A színvonalas magyar szolgáltatás legfeljebb harmadába kerül annak, mint amennyit Nyugat-Európa országaiban kell érte fizetni. A soproni fogorvosok nagy többsége úgy látja: bár az angolok és franciák megjelenésével több lett a beteg, a verseny óriási, és nem is mindig tisztességes. Előfordul, hogy néhányan az adózást megkerülve fogadnak pácienseket. Az igényesebb és tájékozottabb külföldi betegek rájöttek arra: érdemesebb azokat a kiválóan felszerelt magyar vállalkozásokat választani, amelyek régóta megbízhatóan tevékenykednek. Referenciákat általában ismerősök körében keresnek.

Hamarosan elkészül az a negyven vendég fogadására alkalmas első osztályú panzió Balatonmáriafürdőn, amely - több mint 110 millió forintért - 34 millió forintos uniós támogatással épül. - A balatoni főszezonon kívül a dentalturizmusra szeretnénk támaszkodni, ez akár forgalmunk harmadát adhatja - mondta Balla András, a Pelso Hotel Kft. ügyvezetője. A főként külföldiekre építő vállalkozás szempontjából nem mellékes, indulnak-e sármellékre fapados járatok. A tervek szerint egy külföldi kapcsolattartó küldi majd a betegek leleteit a magyar orvosoknak, akik így pontosan tudni fogják, ki, milyen panasszal, mikor érkezik. A panzióból busz szállítja majd a vendégeket a rendelőkbe. - Egy hévízi és egy keszthelyi fogorvossal állunk szerződésben, de lehet, hogy saját rendelővel bővítjük a panziót. A szállást és a kezelést külön-külön számlázzuk, de a marketinget közösen szervezzük és finanszírozzuk - mondta az ügyvezető. Ennek része, hogy a fogászati kezelés mellett wellness programokat is kínálnak - csomagban. A belföldi pácienseket - először májusban - kedvezményes árú kezelésekkel, diagnosztikával csábítják. (Népszabadság)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.