Az alku eredményét Eric Schmidt, a Google ügyvezető elnöke egyenesen „történelminek” nevezte. Lényege az, hogy a Google 60 millió eurós egyszeri támogatást nyújt egy olyan alapítványnak, amely az információs- és véleménysajtó digitalizálását hivatott segíteni. A Google műszaki és mérnöki segítséget biztosít az erre irányuló projektek megvalósításához.
A Google támogatását csak technológiai korszerűsítésre lehet majd használni, megfelelő pályázatok alapján. Az alapítványban elhelyezett pénz évi 3 millió eurós hozamából az általános információs portálok (köztük Médiapart, a Slate és a Huffington Post francia változata), valamennyi országos és a vidéki napilap, a politikai hetilapok részesülhetnek, viszont nem kapnak belőle a magazinok, a műsorújságok, stb. A francia sajtó értelmezése szerint azonban az úttörő jellegű megállapodás utat nyithat további kompromisszumokra, mivel a Google először nyúlt a zsebébe a tartalomszolgáltatók ilyen jellegű támogatására.