Az idei Emailmarketing konferencia központi témája a mobileszközök forradalma, illetve ehhez kapcsolódóan azok a kihívások, amelyek az emailmarketingesek számára komoly fejtörést okoznak. Az egyik aktuális probléma, amit az emailmarketingeseknek a lehető legjobban kezelniük kell, az a Gmail tabok, ugyanis a Gmail egyik nyár elején bevezetett fejlesztése, a „promóciók” fül létrehozása sokakban félelmet ébreszt. Néhányan már a hírlevélmarketing végét is megjósolták, hiszen ettől a lépéstől a megnyitási arányok csökkenése várható.
A Google szándéka nyilvánvaló; újabb titkos szokásokon alapuló algoritmussal próbálja a felhasználókat tehermentesíteni az olyan levelektől, melyek esetleg kevésbé érdeklik őket, a hirdetőket pedig nem meglepő módon inkább a fizetős megoldások, azon belül is elsősorban az AdWords felé igyekszik terelni. Ilyen helyzetben mit tehet egy cég, aki eddig óriási emailadatbázist épített, és aktív hírlevélmarketinget folytatott?
Az egyik lehetőség, a Google akarata előtti meghajlás, így komolyabb büdzsét fordítani az AdWords hirdetésekre. A másik lehetőség, olyan módszerek keresése, melyek segítségével a hírlevélolvasókat rá tudja venni, az üzenetek rendszeres megnyitására és olvasására, sőt esetleg arra is, hogy a Gmail promóciók fülből rakják át az általunk várható üzeneteket az inboxba. Talán meglepő, de ebben a Facebook sokat tud segíteni, ugyanis olyan speciális megoldásai vannak, melyekkel az emailadatbázisunk tagjait meg tudjuk szólítani, és ha kell, rendkívül célzottan meg is tudjuk mozgatni. Erről fog szólni Lévai Richárd előadása. Azokat a közösségimarketing-centrikus lehetőségeket mutatja be, melyek kiszabadítják a cégek hírleveleit a Gmail promóciós fül csapdájából.
A másik nagyon hatékony és már régről ismert eszköz a crossmarketing. Ez is segíthetne a Gmail tabok elleni küzdelemben, ma azonban sajnálatos módon sok marketingcsapatban külön gondolkozik a social-, az email- és a PPC-részleg és mindenki a saját eszközeivel, felületeivel szeretné a legtöbbet kihozni a munkájából. Összehangolt munkával, némi odafigyeléssel, és egy kicsivel több erőfeszítéssel megtöbbszörözhető az árbevétel. A legújabb crossmarketing-megoldások olyan lehetőséget nyújtanak, melyekkel egyénre szabottan, a megfelelő tartalommal tudjuk megtalálni a célközönséget, így egyértelműen nagyobb tranzakciós aránnyal is számolhatunk kampányaink során. Ezt a témát járja körbe H. Nagy Fanni, aki a Sanoma legújabb crossmarketing kutatási eredményeivel érkezik.
A részletes programról és a további információkról itt olvashat!
A jelentkezéshez kattintson ide!