A Happy hours mindent elsöprő sikere

2011-ben a gyorséttermek Top 10-ének tagjai, hasonlóan az előző évekhez, megőrizték vezető pozícióikat, növelték bevételeiket, és e márkanevek képviselői továbbra is fényesen „menetelnek” előre a tőzsdén.

A Bloomberg piaci felmérése szerint a nemzetközi topbrandek – a McDonald’stól a Starbuckson, a KFC-n, a Wendy’sen át a Burger Kingig – az értékesítés terén elért növekedésüket elsősorban az ún. „off hours” kitöltésével érték el. Az off hours ajánlatok közül a happy hours elnevezésű azokat az amúgy kevesebb vendéget vonzó nyitvatartási órákat jelöli, amikor nem a hagyományos értelemben vett értékesítés fő termékskálájára alapul az eladás, hanem egyes kiegészítő termékekre, italokra.

A Happy Hours-beli vendég öröm a házban

A csúcsidőn kívüli órákban, a reggeli és ebéd, illetve ebéd utáni és vacsora előtti időszakban azokra a vendégekre fókuszálnak a megaláncok, akik a kényelmi szolgáltatásokat értékelik. Az új célközönség hosszan elidőzve, kerülve a tömeget keveset fogyaszt, azonban nem bánja, ha többet kell fizetnie, mint másoknak csúcsidőben. Mit keres? Általában kávékoktélokat, új szendvicskreációkat és desszertkülönlegességeket.

Megszokott és új vásárlókör

A fókuszban lévő fő vásárlóerő természetesen továbbra is a klasszikus vendégkör: szereti a megszokott ízeket, de szívesen kipróbál újdonságokat is, ha eljut hozzá az ajánlat. Egyes termékek, új trendek marketing- és bevezetési költségei azonban meglehetősen borsosak, viszont ha ott vannak a holt idők, amikor kockázat nélkül lehet a törzsvendégeknek visszautasíthatatlan ajánlatot tenni, borítékolni lehet a sikert.

Madarat tolláról…

Egy brit felmérés szerint tízből nyolc nőnek „toxic barátnője” van. Vagyis olyan emberekkel barátkozik, akik hasonló élvezetekért rajonganak: a csokiimádó a csokiimádóval, a dohányos egy másik dohányossal tölt együtt szívesen több időt. Így nem meglepő, hogy a Today.com által megkérdezett férfiak sem maradnak ki a közös élvezetek hajhászásából: a válaszadók baráti köre 75 százalékban hasonló ízlésű, mint a válaszadók. Egy profi marketinges persze azonnal kihasználja ezt az információt: akinek megtetszik valami, az ajánlja majd a barátainak is, akik szintén kipróbálják az újdonságot, és ugyanolyan lelkes fogyasztóvá válnak, mint az ötletet adó.

A desszertvonal diadala

Ennek az új koncepciónak az ismeretében és felhasználásával immár négy éve különösen jelentős eladási számokkal szárnyalnak a gyorséttermi láncok. Az általuk kínált fogásokat, menüket sokan a „szemét” kategóriájába sorolják, a minőségi kifogások minden bűnét ráhúzva a kínálatra. Ennek ellenére úgy tűnik, sokan szeretnek bűnözni és „a szemétben turkálni”.
Az új szegmens az az édes kis apróság, amelyet desszertvonalnak hívnak a szakemberek. Bármennyire is apró része egy menünek a desszert, azért az édességnek mindig marad hely a vendég gyomrában. A törzsvásárlóknak ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen figyelmességgel rukkol elő kedvenc helyük, mi az, amivel szívesen megjutalmazzák magukat, amikor ismét ugyanoda térnek be.

Ha a kicsi kocsi újra száguld – a desszert követheti az úton

Minik, Smartok futnak a városi utakon, és ha autók esetében hódít az egyutas kiskocsi, miért ne lehetne ugyanezt az ötletet „meglovagolni” desszertfronton is? E trend ugyanis arról szól, hogy az apró édesség nem káros az egészségre, sőt…Vége a hatalmas szelet tortáknak, az óriás habos süteményeknek : az új divat szerint a sütik kézbe vehetők, nem kell hozzájuk villa sem, egyedileg díszíthetők, és papírba, pálcikára vagy pohárba töltve gyorsan elfogyaszthatók.

Minicup, macaron, lollipop és egyéb cukiságok

Nagy divat ma például a minicup tuning, akár dobozban elvitelre, tányéron, pohárkrémnek, jégkrémnek vagy milkshake-nek elkészítve. A színes macaronok, lollipopok vagy piros, szív alakú fánkok ma a Valentin-napi apró édesség mindent elsöprő őrületének elmaradhatatlan szereplői. A Krispy Kreme hálózat egész februárban piros és fehér színű, szív alakú fánkokat készít, amelyhez különleges, elküldhető, „cuki” képeslap is jár. A magyar piacot is megcélzó Dairy Queen Valentin-napi kínálatában pedig szív alakú csokis sütemény szerepel, vaníliakrémmel, karamellel és égetett cukorral díszítve.

Forró italok terén a fűszeres, gyógyfüves ízesítés az új trend

A téli forró italok klasszikusai a tea és a kávé, melléjük felsorakozott a forralt bor és a tejszínes forró rum. Lehet, hogy itthon még egy kicsit idegenül hangzik a kardamon vagy a sütőtök mint alapanyag, de a topkávézóláncok kínálata révén biztos eljut hozzánk is ez az új vonal. A forró csokoládé és a habos kakaó továbbra is hódít, de a fanyarabb ízeket, keserű kávékat kedvelőket sem hagyják magukra az itallapokat fejlesztő profi baristák. Gyömbérrel és keserű gyógyfüvekkel ízesített, kávéalapú forró italokat kínálnak már a legújabb trendekben élen járó bárokban, pubokban.

Miklós Ilona
Vendég & Hotel


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.