2015-re a kínai turisták száma elérheti a 100 milliót

2011-ben közel 70 millió kínai utazás irányult külföldre. Az UNWTO 2020-ban ezt a számot 100 millióra becsüli. Az idei első félév adatai alapján a tavalyihoz képest 12 százalékos növekedéssel számolhatunk, ami 77 millió külföldi utat jelentene, így stabil növekedés esetén a 100 milliós értéket akár már 2015-re is elérheti.

Ezt a jelentős tendenciát olyan tényezők táplálják, mint Kína politikai nyitása, az ország milliomosai számának megsokszorozódása és középosztályának bővülése. Míg 10 évvel ezelőtt a legtöbb kínai utazó kormánytisztviselő, hivatalnok vagy állami vállalati vezető volt, mára a turisták többsége a magánszektorban dolgozó szabadidős turista. Legkedveltebb úticéljaik közé a környező országok (például Thaiföld, Taiwan), a tengerentúliak közé pedig USA, Ausztrália és Franciaország tartozik.

Ugyanakkor, a kínai szegmens nemcsak a megállíthatatlannak mutatkozó növekedés következtében nevezhető figyelemreméltónak. A kínai turisták költési hajlandóságuk tekintetében a világ éllovasai! Átlagosan 1000 amerikai dollárt költenek egy út során, viszont azokban a desztinációkban, ahová kifejezetten vásárlás céljából utaznak, ez 6000 amerikai dollárra rúg átlagosan. Vásárlási listájukon a luxuscikkeken túl, ingatlanok és egészségturisztikai szolgáltatások szerepelnek. Ezt kiválóan szemlélteti Franciaország példája is, ahol a kínaiak a turisták csupán 1,5 százalékát alkotják, azonban az adómentes költés 25 százaléka nekik köszönhető.

Nem meglepő, hogy egyre több ország és turisztikai desztináció látja turizmusának felvirágoztatását a kínai szegmensben. Dubai a 2008-as válság következtében elmaradozott európai, orosz és amerikai turisták helyét kínaiakkal igyekezett kipótolni kisebb-nagyobb sikerrel. A kínai turisták száma az emirátusban 2008-ról 2009-re 57%-kal nőtt, és elérte a 150 ezret. Majd hasonló növekedést volt tapasztalható a következő évben is. Ne feledjük, Dubai turisztikai infrastruktúrája nagyon kedvező a kínai igények szempontjából: luxusszállodák és high-end termékek bő választéka, adómentes és kedvező árú vásárlás, relatív közelség.

Ausztrália és Thaiföld is elsőszámú célpontjaként tartja számon a kínai turisztikai piacot, elsősorban tengerparti és egészségturisztikai csomagajánlataikkal. Az európai desztinációk a kulturális turizmusra és a bevásárló turizmusra fókuszálnak a kínaikat megcélzó kínálataik terén. Azonban nem ritka, hogy a kínai párok “romantikus” csomagajánlat keretében európai kastélyszállókban esküdnek meg és töltik itt nászutukat, vagy, hogy kommunista vonatkozású történelmi helyszíneket keresnek fel – például Marx Károly trieri rezidenciáját.

Kétségtelen, hogy nagy harc vette kezdetét a piacon a kínai turistákért. Itt az ideje, hogy kis hazánkban mi is elgondolkodjunk, hogy vehetné ki részét Magyarország a mézesbödönből. Megelégedhetünk a budapesti egynapos városnézést vagy egyéjszakás tartózkodást tartalmazó csomagajánlatok kínálatával, vagy képesek vagyunk célzottabb, többnapos programcsomagokkal megszólítani a kínai szegmenst? A versenyképes kínálat kialakítása a megfelelő pozicionáláson túl, a kínai turisták speciális igényeinek felmérésén és egyedi élménykínálat megtalálásán kell hogy alapuljon. Továbbá, elengedhetetlenek a megfelelőképp szoros utazásszervezői partnerkapcsolatok, amelyek kellően nagy turista volumen esetén a menetrendszerinti Budapest – Peking közvetlen járat hiányát is orvosolhatják például charter járatok formájában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.