Az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) tagszervezete, a Magyar Turizmus Zrt. új, az ETC hasznos szakmai kiadványára hívja fel a figyelmet. Az ETC stratégiájának része, hogy az európai kontinens egységes márkaként szerepeljen a megcélzott fő tengerentúli küldőpiacok (Kanada, az USA, Kína és Brazília) fogyasztóinak tudatában.
Kiemelt piacnak számít Kína
Kína az ETC egyik kiemelt piaca, ezért a szervezet új kiadványt jelentetett meg a közelmúltban annak érdekében, hogy a célpiaci promóciói mellett a vendéglátókat is felkészítse a kulturális különbségekből adódó eltérő fogyasztói igényekre. A kis- és közepes méretű turisztikai vállalkozások számára készített ,"Ismerje meg a kínai utazókat" című brosúra jól áttekinthető formában és mindenki számára érthetően fogalmazza meg a piackutatások kínai utazókról szóló eredményeit.
A kutatásból kiderül, hogy a kínai utazók 66%-a dönt úti céljáról az interneten gyűjtött információk alapján, és az internethasználók 13%-a foglalja le utazását online.
A tanulmány hasznos tippeket is ad az európai vendéglátóknak a kínai turisták fogadására: többek között azt, hogy olvassunk minél többet a kínai szokásokról és kultúráról, étterem esetén a menü mindenképpen tartalmazzon kínai fogást is, illetve a brosúrák több képet tartalmazzanak, mint szöveget. Ezen kívül azt is javasolják, hogy legyünk jelen a kínai közösségi oldalakon, mint például a Sina Weibo és a WeChat.
A dokumentumban még arra is kitérnek, hogy egyes színek milyen hangulatot közvetítenek a kínaiak felé. Így például a fehér az ő kultúrájukban a gyász színe, a piros pedig jó szerencsét és örömöt jelent.
A pdf dokumentum ide kattintva elérhető.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.