A magyar utasok 70 százaléka nem köt utasbiztosítást

Bár egyre többen töltik külföldön a szabadságukat honfitársaink közül, a magyar turisták 70 százaléka még mindig utasbiztosítás nélkül utazik nyaralni.

„Az idei évben a családok nyaralására fordított összege 15%-kal csökkent, ennek oka pedig - a költségek visszafogásán túl - az is lehet, hogy az előfoglalási időszakban az utazás szervezők eddig nem tapasztalt akciókkal álltak elő. Ennek eredményeként olyanok is sokan választottak külföldi nyaralást, akik korábban itthon töltötték el szabadságukat.” – ismertette tapasztalatait Geri Károly, a StartUtazás.hu ügyvezető igazgatója.

"Habár egy utasbiztosítás biztosítótól és szolgáltatástól függően már napi 250-300 forintért is elérhető, a magyar turisták 70 százaléka még mindig felelőtlenül, ennek megkötése nélkül utazik külföldre nyaralni. Pedig a külföldön elszenvedett betegségeknek, baleseteknek igen megterhelő anyagai vonzatai is lehetnek a biztosítással nem rendelkezők és családjuk számára. Az idén nagy népszerűségnek örvendő Törökországban és Görögországban az orvosi vizsgálatok ára 30 ezer és 150 ezer forint között alakul, míg a kórházi napidíj 45 ezer forinttól kezdődik és osztálytól függően akár napi 180 ezer forint is lehet. Súlyosabb betegség vagy baleset esetén a műtéti, illetve a hazaszállítási költségek az 5-8 millió forintos nagyságrendet is elérhetik. Mindezek mellett a nyelv ismeretének a hiánya is komoly problémákat okozhat” – hangsúlyozta Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója a társaság közleményében. 

„Nemzetközi szinten igen alacsonynak számít ez a 30 százalék körüli biztosítottsági arány, pedig az online köthető utasbiztosítások hazánkban is egyre népszerűbbek. Az online biztosításkötések körében mára ez a második legnépszerűbb termék és az interneten megkötött utasbiztosítások száma idén már a 100 ezret is elérheti.” – hangsúlyozta Marosvölgyi.

„Nem elég azonban csak megkötni a biztosítást, a gondtalan nyaraláshoz további óvintézkedésekre is szükség van” – figyelmeztet a szakember. „Mindig vigyük magunkkal és több helyre is írjuk fel a biztosítási kötvényszámunkat. A telefonunk gyorshívó gombjához állítsuk be a nonstop elérhető, magyar nyelvű asszisztencia telefonszámát, ennek segítségével bármikor kapcsolatba léphetünk a biztosítónkkal, akik baj esetén azonnal segítséget nyújtanak, tanácsokkal látnak el, és ha kell útba is igazítanak.” – tette hozzá Marosvölgyi.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.