A Malév forgalma nőtt szeptemberben a legnagyobb mértékben Európában

Dinamikusan indult az ősz a Malév forgalmában. A légitársaság 13%-kal növelte utasszámát szeptemberben az előző évihez képest és elérte a 80%-os férőhely kihasználtságot, ami szintén magasabb a tavalyinál.

A magyar légifuvarozó forgalmi eredményei nemzetközi viszonylatban is figyelemre méltóak, az európai iparági statisztikák szerint a Malév növelte legdinamikusabban utasszámát az európai légitársaságok közül. Az utasforgalom növekedés kiugróan magas a légitársaság több kulcsfontosságú piacán: Németországban, Olaszországban, a Skandináv államokban vagy akár Angliában.

A Malév április óta folyamatosan képes utasszám-növekedést elérni, ami a gazdasági válság közepette különösen egyedülálló Európában. A Malév az európai légitársasági statisztikákban rendszeresen az első három között szerepel a load factor és az utasszám növekedés tekintetében. A legutóbbi iparági jelentések szerint pedig a magyar nemzeti légitársaság növelte legmarkánsabban utasforgalmát az európai légitársaság közül.

„Új kereskedelmi stratégiánkkal sikerült újabb utas szegmenseket megszólítanunk, szinte valamennyi útvonalunkon növelni tudtuk piaci részesedésünket függetlenül attól, hogy fapados vagy hagyományos légitársasággal kellett versenyeznünk. A vállalati partnerek számára kidolgozott új programunknak köszönhetően pedig fél év alatt megnégyszereztük céges ügyfeleink számát Magyarországon” – értékelte az elmúlt időszakot Karim Makhlouf, kereskedelmi vezérigazgató helyettes.

A Malév kereskedelmi vezetője beszámolt arról is, hogy a kis- és közepes méretű vállatok számára is előnyös „Malév Corporate Saver” ajánlat a külpiacokon is kedvező fogadtatásra talált, a magyar légitársaságnak sikerült megdupláznia nemzetközi céges ügyfeleinek számát.

A Malév a téli szezonban is a további utasszám növelést célozta meg. Az új stílusú őszi-téli kampány a Malév hálózat főbb városait és annak egy-egy jellemző vonását jeleníti meg, kreatív ötletekkel és figyelemreméltóan alacsony repülőjegy árakkal, bruttó 26.600 forinttól.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.