A nemzetközi utazások kilenc havi mérlege

2007. első kilenc hónapjában 30,9 millió külföldi látogató érkezett hazánkba, akik összesen 78,2 millió napot töltöttek el nálunk. A látogatók száma 4, az általuk eltöltött napok száma 2 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakában mért adatot, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb jelentéséből.

Honfitársaink 13,3 millió alkalommal utaztak külföldre az időszakban, ami 4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A 2007. első kilenc hónapjában az utasforgalmi egyenleg 271 milliárd forintot tett ki, ami 97 milliárd forinttal kevesebb, mint a 2006 január-szeptemberében. A jelentés szerint az egyenleg romlását negyed részben a külföldiek magyarországi költésének visszaesése, míg háromnegyed részben a lakosság külföldi költésének emelkedése okozta.

Az egy napra hazánkba látogatók száma 8 százalékkal nőtt az időszakban tavalyhoz képest, míg a több napra látogatóké ugyanennyivel csökkent. 2006 azonos időszakához képest 14-15 százalékkal nőtt a Lengyelországból és Csehországból a látogatók száma. Az Ausztriából érkezők száma egytizedével, a Szlovákiából érkezőké 5 százalékkal emelkedett. Visszaesés volt a látogatók számát tekintve Nagy-Britanniából (8%) és Ukrajnából, utóbbi látogatószám 20 százalékkal volt alacsonyabb az időszakban a tavalyi év első háromnegyedéhez képest.

Az egy napra látogatók közel fele átutazóként érkezett hazánkba, 23 százalékuk bevásárló turista volt, az egynapos látogatók mindössze 17 százaléka érkezett turisztikai célból. Turisztikai céllal legtöbben Ausztriából és Szlovákiából érkeztek. Az egy napra látogató osztrákok közel 40 százaléka kiránduló volt, Szlovákia esetében ez az arány 20 százalékos.

A hosszabb ideig hazánkban tartózkodók 82 százaléka turisztikai céllal érkezett, ebből 12 százalék volt az üzleti utazók aránya. A külföldiek által leglátogatottabb turisztikai régió 2007. első kilenc hónapjában továbbra is Budapest (39%) és a Nyugat-Dunántúl (22%) volt. A négy vagy több napra látogatóknál a második leglátogatottabb régió Budapest mögött a Balaton volt, a nyári hónapokban tapasztalható nagyszámú érkezések miatt. A külföldi látogatók 715 milliárd forintot költöttek el hazánkban január és szeptember között.

Az időszakban honfitársaink 13,3 millió alkalommal utaztak külföldre. A tavalyi azonos időszakhoz képest 4 százalékkal többet utaztunk, ezen belül az egynapos utazásoknál 10 százalékos volt az emelkedés, míg a többnapos utazások esetében 4 százalékos visszaesés tapasztalható. A magyar állampolgárok az egynapos utazások csaknem felét vásárlási céllal tették. Ez az arány a többnapos utazások esetében csupán 3 százalék. A turisztikai motivációjú utazások az egynapos utazásoknak csak 32 százalékát képviselték, míg a többnapos utazásoknak 85 százalékát. Az egynapos utazók 17, a többnaposak 11 százalékban munkavégzés céljából utaztak külföldre. Honfitársaink 55,4 millió napot töltöttek külföldön, ennek 15 százalékát az egy-, 85 százalékát a többnapos látogatások tették ki. A többnapos utazásoknál a lakosság külföldi átlagos tartózkodási ideje 9,8 nap volt. A harmadik negyedévben a legtöbben Ausztriát, Szlovákiát és Horvátországot jelölték meg az utazásuk célországaként. Horvátországban költöttük el a legtöbb pénzt a harmadik negyedévben, csaknem minden hetedik forintot. Januártól szeptemberig a külföldre látogatók 444 milliárd forintot költöttek el külföldön. Kiadásaik 87 százaléka a többnapos utazások alkalmával, 13 százaléka az egynapos utazásaikon merült fel. A KSH turizmusra vonatkozó további információi, adatai a www.szamokbanutazunk.hu honlapon találhatóak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.