Miközben nagy múltú hazai és európai cégek tűnnek el, addig Herend 11 százalékos növekedés mellett 2,5 milliárd forintos teljes árbevételre tett szert - mondta el Simon Attila vezérigazgató.
A bevétel 75%-át adja az export, míg a maradék 25 százalékot a cég saját üzemeltetésű boltjai termelik meg. A cég termelésének 90 százaléka megy exportra. Legjelentősebb piacok az USA, Japán, Olaszország, Anglia és az arab országok.
Simon Attila kiemelte, hogy a válság pozitívan hatott a cégre, mert számos kieső versenytárs piaci szegmensét sikerült megszerezniük. Hozzátette: sikerült a költségeket is csökkenteni de a termékfejlesztést folyamatosan előtérbe helyezték.
A termékfejlesztés két irányban halad, az egyik vonalon a kereskedelmi partneri igények kielégítése folyik, ebben két legnagyobb fejlesztő piacuk Japán és az USA. A másik vonal a stílus teremtési igényű fejlesztési projektek elindítása, amelynek központi eleme a 2011. évi Frankfurti Vásárra való felkészülés.
A cég nagy hangsúlyt fektet a társadalmi szerepvállalásra is: saját szakiskolája fenntartása mellett finanszírozza a Herendi Porcelánmúzeumot és Porcelániumot, amelyek évente közel 70 ezer látogatót fogadnak. (MTI)