A oneworld légitársaságok bejelentették a London heathrow-i terminálváltás időpontjait

Írásunkból megtudhatja a terminálváltás menetrendjét, a minimum csatlakozási idők változásait, és a oneworld légitársaságok üzemelését a Heathrow-n 2008 március végétől.

A oneworld szövetség taglégitársaságai, amelyek London Heathrow repülőterén egymás mellé helyezik üzemelésüket, bejelentették a költözködésük menetrendjét, és a költözésből adódó minimum csatlakozási időket. A változásoknak köszönhetően a oneworld Heathrow repülőtérre közlekedő nyolc taglégitársasága a mostani négy helyett mindössze két terminálra fogja összpontosítani üzemelését a szövetség legfőbb európai légiközpontjában.

A T5-re költözik a BA

A oneworld légitársaságok Heathrow forgalmának több mint 50 százalékát adják, mintegy évi 35 millió utassal és napi 700 érkezés és indulással. A British Airways, amelynek London Heathrow a hazai bázisa, üzemelésének több mint 90 százalékát helyezi át az új, 4,3 milliárd angol fontos beruházással épült 5-ös terminálra (T5), a költözésre két lépcsőben kerül sor, március 27-én és április 30-án. A British Airways fennmaradó járatai a többi oneworld légitársasággal együtt a 3-as terminálra költöznek, amely a meglévő terminálok közül a legközelebb helyezkedik el az 5-öshöz. Ez szeptember 17-én, illetve 2009 elején történik meg.

A oneworld taglégitársaságok közül az American Airlines, Cathay Pacific, Japan Airlines és Royal Jordanian már most a 3-as terminálon üzemelnek. A Finnair az 1-es terminálról, az Iberia pedig a 2-esről költözik szeptember 17-én, míg a Qantas a 4-es terminálról 2009 elején. A 3-as terminált az 1 milliárd angol font értékű felújítási programmal az 5-ös terminállal megegyező színvonalúra fejlesztik, ennek köszönhetően a oneworld valamennyi Heathrow-ra üzemelő légitársasága ugyanazt a modern szolgáltatást tudja majd nyújtani valamennyi Londonból induló, ide érkező, vagy akár valamely oneworld járatra itt átszálló utasnak. A oneworld taglégitársaságok járatai közötti átszállás a 3-as és 5-ös terminálokon a lehető legkényelmesebb és leggördülékenyebb lesz. A 2011-re a guruló utak alatt kiépítésre kerülő korszerű földalatti csomagosztályozó rendszernek köszönhetően a 3-as és az 5-ös terminálok közötti transzfer is gyorsul.

A terminálváltás menetrendje:

Március 27.: A British Airways heathrow-i járatainak 70 százaléka az 5-ös terminálra költözik: Átkerül minden hosszú távú járat az 1-es terminálról (Hong Kong, Johannesburg, Los Angeles, Tokió Narita, San Francisco és Vancouver), minden brit belföldi járat az 1-es terminálról, minden rövid távú járat az 1-es terminálról, kivéve a barcelonai, helsinki, lisszaboni, madridi és nizzai. A T5-ösre költözik minden rövid távú járat a 4-es terminálról és a Miami járatok, amelyek jelenleg a 3-asról üzemelnek.

Március 29.: Az American Airlines áttelepíti Raleigh/Durham útvonalát és a napi két Dallas/Fort Worth járatai közül az egyiket London Gatwickről London Heathrow 3-as termináljára. Ezáltal az American Airlines Heathrow-ra üzemelő járatainak száma napi 17-re emelkedik, amelyek révén 7 különböző amerikai légikikötővel biztosít napi összeköttetést a légitársaság.

Március 30.: A British Airways a naponta közlekedő Dallas/Fort Worth-i járatát és a napi két houstoni járatát London Gatwick-ről a London Heathrow 5-ös termináljára költözteti.

Április 30.: A British Airways heathrow-i járatainak további 20 százaléka költözik az 5-ös terminálra, köztük a jelenleg 4-es terminálról üzemelő hosszú távú járatok (New York, Washington, Delhi és Cape Town), a Qantas-szal közös code-share járatok (Bangkok, Singapore, Sydney) kivételével.

Szeptember 17.: A British Airways Barcelona, Madrid, Lisszabon, Nizza és Helsinki járatai az 1-es terminálról a 3-asra költöznek. A Finnair heathrow-i járatai az 1-es terminálról a 3-asra költöznek. Az Iberia heathrow-i járatai a 2-es terminálról a 3-asra költöznek. Az Iberia leányvállalata a Click Air, amely nem tagja a oneworldnek szintén ekkor költözik.

2009 elején a British Airways Bangkok, Singapore, Sydney járatai (közös üzemelésben a Qantas-szal) a 4-es terminálról a 3-asra költöznek. A Qantas járatai a 4-es terminálról a 3-asra költöznek.

A Heathrow-ra üzemelő megközelítőleg 90 légitársaságból összesen 50 vált terminált. Az áttelepülések sora a British Airways március 27-i 5-ös terminálra költözésével kezdődik. (A részletekről bővebben: www.heathrowairport.com)

Átszállási idők

London Heathrow-on a terminálváltások miatt a oneworld járatok közötti minimum csatlakozási idők is változnak. Jelenleg a repülőtéren a standard csatlakozási idő két különböző légitársaság járata közötti átszálláskor 90 perc. A csatlakozási idő 60 percre csökken azon utasok részére, akik: a British Airways járatával érkeznek és indulnak az 5-ös terminálról, illetve akik bármely oneworld taglégitársaság járatával érkeznek és indulnak a 3-as terminálról.

Az 5-ös terminál és a repülőtér másik négy terminálja közötti átszállási idő 120 perce nő az új létesítmény első utazási főszezonjában. Erre azért van szükség, hogy az utasok, és a személyzet megszokhassa az új épületet és az átszállási folyamatokat.

A következő téli menetrendi időszaktól kezdve (2008. október 26-ától) a csatlakozási idő az 5-ös és a 3-as terminál között 90 percre csökken. A 90 perces csatlakozási idő lesz érvényben az 5-ös terminál és az 1-es, illetve az 5-ös és a 2-es terminál között is. Az 5-ös és a 4-es terminál közötti csatlakozási idő 110 percre csökken.

Amikor 2011-ben elkészül a 3-as és az 5-ös terminálok közötti földalatti automatikus csomagosztályozó rendszer, e két terminál között a csatlakozási idő is tovább csökken majd.

A oneworld légitársaságok üzemelése London Heathrow-n 2008. március végétől

 

   Heti indulások  Desztinációk száma  Jelenlegi terminál  Terminál 2008-tól  Terminálváltás időpontja
American Airlines  119  7  3  3  Már átköltözött
British Airways  1 979  96  1, 3 és 4  3 és 5

2008. március 27., április 30., szeptember 17., 2009. elején

Cathay Pacific  28   1  3  3  Már átköltözött
Finnair  28   1  1  3  2008. szeptember 17.
Iberia  91  3  2  3  2008. szeptember 17.
Japan Airlines  14  2  3  3  Már átköltözött
Qantas  28  5  4  3   2009. elején
Royal Jordanian  7  1  3  3    Már átköltözött
TOTAL  2 294  116  1, 2, 3, 4  3 és 5  

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.