A brit Office of Frair Trading (OFT- nagyjából a magyar Gazdasági Versenyhivatalnak felel meg) jelentése szerint a 100 legnagyobb brit online áruházból 62 törvényeket sért a működése során. A cégeket nem nevezték meg – írja a Marketing Week.
A versenyhatóság a jelentésében azt írja, hogy számos online áruház megmagyarázhatatlanul szigorította a fogyasztók visszatérítéshez (áru és pénz) való jogát. Számos esetben azt találta a hatóság, hogy az áruházak nem biztosítanak a fogyasztók számára olyan e-mailcímet, amelyen keresztül a tranzakciókról lehetne érdeklődni, továbbá az áruházak elmulasztják időben feltüntetni azokat az összegeket, amelyek az áron túl rakódnak a végösszegre. A jelentéssel együtt az OFT létrehozott egy honlapot is, amellyel segítséget nyújt az online áruházaknak a törvényes működéshez.
Cavendish Elithorn, az OFT fogyasztói csoportjának igazgatója elmondta: „Az OFT elismeri, hogy a legtöbb online áruház tisztességes a fogyasztóival szemben és a törvénynek megfelelően működik. Arra ösztönzünk mindent online áruházat, hogy ellenőrizzék és javítsák honlapjaikat, hogy a fogyasztók is bízhassanak abban, hogy jogaikat tiszteletben tartják az online vásárlás során.”
A februárban végzett kutatás főbb megállapításai:
- A szájtok 33 százaléka indokolatlan szigorításokat köt ki a fogyasztók visszatérítéshez való jogaival szemben. Például azt, hogy a terméket eredeti csomagolásában kell visszaküldeni és eredeti állapotában.
- A szájtok 60 százaléka nem tüntet fel e-mail elérhetőséget. 2 százalékuknak semmilyen elérhetősége nincsen.
- A szájtok 60 százaléka feltünteti, hogy vásárlás esetén egyéb költségeket is ráterhelnek a bankszámlára, ugyanakkor 24 százalékuk csak a vásárlás ellenőrzésénél adja hozzá ezeket az összegeket.
Forrás: Kreatív Online