A Sziget Kft. beszállt a "buliturizmusba"

Többségi tulajdonos lett a Sziget Kft. abban a közelmúltban alakult cégben, amely az eddig elsősorban az egyetemisták külföldi partysítáborainak szervezéséről, "buliturizmusi" tevékenységéről ismert MEEX tevékenységeit integrálta. 

Az M Group International Kft. a diákutaztató MEEX utazási rendezvényszervező, promóteri és ügynökségi tevékenységeit, védjegyeit és brandjeit viszi tovább. A cég 51 százaléka van a Sziget Kft., és 49 százaléka a MEEX-et eddigi működtető Clockwork Media Kft. négy vezetője tulajdonában. Az M Group a Sziget társaságcsoport tagja lett, a tranzakció néhány tízmillió forintot jelent, amely több részből áll - hangzott el az érintettek részvételével tartott csütörtöki budapesti sajtóbeszélgetésen.
"A fesztiválozásnak új trendjei alakultak ki az elmúlt tíz évben, ezek közül az ifjúsági síeltetéshez kapcsolódó buliturizmus egyre inkább teret hódít. A célcsoport hasonló, mint a hagyományos fesztiváloké: a fizetőképes fiatal felnőtt közösség.
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője, tulajdonosa elmondta: az európai túlkínálat és a gazdasági helyzet miatt a nyári zenei fesztiválok területén kialakított pozícióit a Sziget Kft. jelenlegi rendezvényeivel nem fogja tudni nagyságrendekkel erősíteni, a buliturizmus integrálásával azonban új lehetőségek adódnak számára, a külföldi fesztiválozók megszólítására is.
Balogh Balázs, a diákpiacon 2005 óta jelen lévő MEEX egyik alapítója felidézte, hogy egyesületből 2009-ben váltottak céges formára, és a kezdeti síeltetések, egyetemi táborok után előbb a francia Alpokban háromezer magyar egyetemista részvételével szervezték meg a Snowattack sí- és snowboard fesztivált, majd a horvát tengerparton Beachattack néven megszervezték ennek nyári megfelelőjét. A MEEX nevéhez fűződött 2010-ben és tavaly a zuglói Fridge Fesztivál is, amelyet jövőre a Sziget Kft. közreműködésével akarnak újraindítani.
"A Sziget saját nemzetközi értékesítő hálózattal rendelkezik, amely a buliturizmus fejlesztésére is alkalmas lehet, akár külföldi egyetemisták utaztatásával. A MEEX bevonásával például kiépíthetünk egy hatékony chartereztetési tevékenységet, amely a Sziget és az ő profiljukba is jól illeszkedik" - fejtette ki Gerendai Károly.
Barathi Tamás, a MEEX egyik ügyvezetője szerint a két cég integrációjával januártól decemberig egy teljes éves fesztivál-portfolió alakul ki, amellyel magyarországi és külföldi fiatalokat is képesek elérni. Gerendai Károly hozzátette: a Sziget Kft. éves 5,5 milliárd forintos forgalma mellé a MEEX évi egymilliárdos forgalmát tudja állítani.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.