Az M Group International Kft. a diákutaztató MEEX utazási rendezvényszervező, promóteri és ügynökségi tevékenységeit, védjegyeit és brandjeit viszi tovább. A cég 51 százaléka van a Sziget Kft., és 49 százaléka a MEEX-et eddigi működtető Clockwork Media Kft. négy vezetője tulajdonában. Az M Group a Sziget társaságcsoport tagja lett, a tranzakció néhány tízmillió forintot jelent, amely több részből áll - hangzott el az érintettek részvételével tartott csütörtöki budapesti sajtóbeszélgetésen.
"A fesztiválozásnak új trendjei alakultak ki az elmúlt tíz évben, ezek közül az ifjúsági síeltetéshez kapcsolódó buliturizmus egyre inkább teret hódít. A célcsoport hasonló, mint a hagyományos fesztiváloké: a fizetőképes fiatal felnőtt közösség.
Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője, tulajdonosa elmondta: az európai túlkínálat és a gazdasági helyzet miatt a nyári zenei fesztiválok területén kialakított pozícióit a Sziget Kft. jelenlegi rendezvényeivel nem fogja tudni nagyságrendekkel erősíteni, a buliturizmus integrálásával azonban új lehetőségek adódnak számára, a külföldi fesztiválozók megszólítására is.
Balogh Balázs, a diákpiacon 2005 óta jelen lévő MEEX egyik alapítója felidézte, hogy egyesületből 2009-ben váltottak céges formára, és a kezdeti síeltetések, egyetemi táborok után előbb a francia Alpokban háromezer magyar egyetemista részvételével szervezték meg a Snowattack sí- és snowboard fesztivált, majd a horvát tengerparton Beachattack néven megszervezték ennek nyári megfelelőjét. A MEEX nevéhez fűződött 2010-ben és tavaly a zuglói Fridge Fesztivál is, amelyet jövőre a Sziget Kft. közreműködésével akarnak újraindítani.
"A Sziget saját nemzetközi értékesítő hálózattal rendelkezik, amely a buliturizmus fejlesztésére is alkalmas lehet, akár külföldi egyetemisták utaztatásával. A MEEX bevonásával például kiépíthetünk egy hatékony chartereztetési tevékenységet, amely a Sziget és az ő profiljukba is jól illeszkedik" - fejtette ki Gerendai Károly.
Barathi Tamás, a MEEX egyik ügyvezetője szerint a két cég integrációjával januártól decemberig egy teljes éves fesztivál-portfolió alakul ki, amellyel magyarországi és külföldi fiatalokat is képesek elérni. Gerendai Károly hozzátette: a Sziget Kft. éves 5,5 milliárd forintos forgalma mellé a MEEX évi egymilliárdos forgalmát tudja állítani.
Forrás: MTI