A tanácsnok elégedett a budapesti városarculattal

Eredményes volt a fővárosban három éve kezdett városarculat-építés, eltűntek a vadplakátok és falfirkák, a munka java azonban hátravan - mondta Bojár Iván András városarculati tanácsnok az MTI-nek.

Bojár Iván András szerint korábban, 20 éven át nem volt városarculati munka Budapesten, három évvel ezelőtt azonban teljesen új gondolkodás kezdődött, városfejlesztési műhely kezdte meg munkáját, a Nyugat-Európában és az Amerikai Egyesült Államokban már létező műhelyekhez hasonlóan. Budapest Európa egyik legszebb városa, de ezt nem hisszük el - mondta, hozzátéve: az imázsépítés lényege, hogy emberekben kedvező kép alakuljon ki a városról. Ez azonban jelenleg azért nehéz feladat - tette hozzá - mert rossz a város vezetésének megítélése.

Felidézett egy 2006-2009 közötti kutatást, amely szerint 2009-ben a fővárosiak Budapestről alkotott képe sokkal rosszabb volt, mint 2006-ban, holott négy évvel ezelőtt - mint fogalmazott - a főváros "borzalmas állapotban volt". Azóta tudtak sikeresen fellépni például a graffitik és a vadplakátolás ellen, ám ezt az emberek nem érzik - fűzte hozzá. Mint mondta, három évvel ezelőtt kezdett munkájuknak három nagy "iránya" volt: felszámolták a vadplakátolást, valamint a falfirkák jelentős részét és elkészítették a főváros arculati kézikönyvét. Emlékeztetett rá: három évvel ezelőtt még városszerte, hídlábakon, villanyoszlopokon, bezárt üzletek rolóin a "papírguanó tenyészett", ezt a felületek folyamatos takarításával sikerült felszámolni.

"Irgalmatlan mennyiségű falfirkát" is eltávolítottak a városból - mondta, megjegyezve, bár ez a munka "nem látványos" sok szervezést és pénzt igényel. Mint mondta, a falfirkák a városlakók biztonságérzetét is rontják, mert ahol sok falfirka tartósan jelen van, az az üzenete, hogy "nincsen gazda, lehet csinálni bármit", és megjelennek a kisebb-nagyobb bűncselekmények.

Bojár Iván András Budapest városarculati kézikönyvéről szólva elmondta: a könyv nemcsak az önkormányzatot, hanem a fővárosi költségvetésből működő 300 céget, intézményt, szervezetet is egy egységben kezeli. Az arculati kézikönyv egy szervezet arculatának tartalmi és formai alapelveit, a kommunikáció szabályait, szempontjait határozza meg. Célja, hogy egységesítse a megjelenést és biztosítsa, hogy a szervezet minden részterületén ugyanúgy működjenek az arculati elemek: ehhez rögzítik többek között a logót, az ügyviteli nyomtatványok formáját, a sztenderd betűtípusokat, a dokumentumok felépítését, a hirdetési és reklámtevékenység szabályait, a ruházatra, irodai feliratokra vonatkozó előírásokat.

Bojár Iván András felhívta a figyelmet arra: az állam után a fővárosi önkormányzaté a legnagyobb költségvetés. Budapest 550 milliárd forintos éves büdzséjéből nagyon sok szolgáltatást nyújt a lakosainak, sokszor azonban nem egyértelmű a számukra, hogy fővárosi céggel van dolguk, mint ahogy a fővárosi cégek munkatársaiban sem tudatosul, hogy valójában "egy társasághoz" tartoznak. Ebben segítene Bojár Iván András megítélése szerint az egységes arculat. Bízik benne - mondta -, hogy a következő városvezetés folytatja a megkezdett városarculati munkát, ettől pedig öntudatosabb, büszkébb, sikeresebb város lehet Budapest, és lassan a fővárosiak is magukénak érzik majd.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.