Elkészült a Havas Media Group 23 ország 134 ezer fogyasztója körében végzett Meaningful Brands című kutatása, amelyet a csoport eljuttatott a Kreatív Online szerkesztőségébe. A kutatásban szereplő információk alapján a márkáknak ideje lenne fontolóra venniük a stratégiájukat.
Ha nem lennének, nem kellene őket kitalálni
A 2011-es kutatás szerint sem állt valami túl jól a márkák szénája, a 2013-as szerint azonban globálisan az emberek többségét nem zavarná a márkák 73 százalékának eltűnése. Különösen Európában és az USA-ban kritikusak a márkákkal a fogyasztók, a két régió fogyasztói szerint a márkák akár 92 százaléka is mehetne a süllyesztőbe. Globálisan ugyanilyen rossz azon márkák aránya, amelyekről az emberek úgy tartják, hogy jelentősen pozitív hatással van az életükre. A kutatás teljes mintáját figyelembe véve a 70 márka mindössze 20 százalékáról gondolják így az emberek, de szintén a fejlett régióktól a fejlődőek felé tartva az arány így alakul: Európa: 5, USA 9, Latin-Amerika 27, míg Ázsia 39 százalék.
Szintén Európában és az USA-ban a márkákkal szembeni óriási elvárások mellé bizalmatlanság társul, de globálisan is csak a megkérdezettek 48 százaléka bízik bennük. A nyugat-európai és amerikai megkérdezettek mindössze 29 és 28 százaléka gondolja úgy, hogy a márkák keményen dolgoznak az életük jobbá tételén, és csak 21 százalékuk érzi úgy, hogy a márkák őszintén kommunikálnának. Ez az arány lényegesen rosszabb a globális 32 százaléknál, amit Latin-Amerika és Ázsia húz fel. A megkérdezettek közel háromnegyede (71 százaléka) szerint a márkáknak sokkal több szerepet kellene vállalniuk a szociális problémák megoldásában és az életminőségünk javításában.
Azért vannak szeretett márkák
A legutóbbi, 2011-es kutatás óta a márkák rangsorában jelentős változás történt, az első tíz fele technológiai márka lett, az első ötből négy. Az első helyet a Google szerezte meg, utána a Samsung, a Microsoft, a Nestlé és a Sony jön.
A szektorok közül az első helyen a retail végzett, másodikon az étel-ital, a harmadikon az IT- és a fogyasztói elektronikai márkák.
A Meaningful Brands kutatása ezen felül összefüggést talált a márkák jelentőségteljessége és tőzsdei teljesítménye között. Eszerint minél jobb indexpontot kapott egy-egy márka, az meglátszódott a márka tőzsdei teljesítményén is, és ezek a márkák a tőzsdei átlagnál 120 százalékkal teljesítenek jobban.
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.