Az Árukereső.hu árösszehasonlító portál közel 2 500 fő bevonásával készült online kutatásának eredményeiből kitűnik, hogy az utazást tervezők nagyobb része (55%) belföldi utazást tervez idén. A válaszadók közel 40 százaléka a népszerű külföldi nyaralóhelyek valamelyikét választja: a következő hónapokban leginkább Horvátország, Görögország vagy Olaszország felé vesszik az irányt.
A kutatás eredményei rávilágítanak, hogy az utazást tervezők több mint fele a nyaralás árához viszonyítva jelentős összeget, azaz 10.000-50.000 Ft-ot szánt általában az üdüléssel kapcsolatos termékek beszerzésére. „A nyaralásokra ugyan átlagosan kevesebb, mint 100.000 forintot szánunk, de ennek az összegnek további mintegy harmadát költöttük el az utazáshoz szükséges termékek beszerzésére a tavalyi évben. A vásárlási trendek egyértelműen azt mutatják, hogy 2011-ben még ennél is többet fogunk ilyen árucikkekre költeni” – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, a piacvezető Árukereső.hu Kft. marketing igazgatója.
Nem tervezzük el mi kerül a bőröndbe
A felmérés adatai szerint a magyarok nagy része előrelátó, ha az utazás helyszínéről van szó: hónapokkal előbb tudjuk, hogy hová utazunk, a csomagolást és a szükséges felszerelések beszerzését mégis az utolsó pillanatra halasztjuk. Látható, hogy bár az utazás kiválasztásánál nagyon figyelünk az árra, a hozzá kapcsolódó vásárlásnál már kevésbé vagyunk körültekintőek. A magyar internetezők 68 százaléka gyakran a nyaralás helyszínén, drágábban szerzi be az olyan nyaralási kellékeket - mint pl. fürdőruhát, vagy napolajat - pedig az előrelátóbbak az év közbeni akciókat figyelembe véve jelentős összeget spórolhatnának.
Nem maradhat otthon a fényképezőgép, telefon
Az Árukereső kutatásból kiderül, hogy minden magyar számára fontos, hogy csomagjuk ne csak alapvető ruhaneműket, hanem a nyaralás során használatos szórakoztató eszközöket is tartalmazza. Az utazók 86 százaléka visz magával digitális fényképezőgépet, 84 százalékuk telefontöltőt, egyharmaduk pedig MP3-lejátszót. A tavaszi-nyári trendeket az árösszehasonlító portál is érzékeli; az Árukereső.hu-n a digitális fényképezőgép iránti kereslet például az év eleji adatokhoz képest májusra közel 23%-kal növekszik, de a videokamerák iránt is fokozódik az érdeklődés ebben az időszakban.
A kutatás eredményei szerint a magyarok közül arányaiban a legtöbben kedvenc ruháik és fürdőruhájuk mellett digitális fényképezőgépüket (61% semmiképpen sem hagyná otthon) és telefontöltőjüket (43% nem indulna el nélküle) pakolják be biztosan a bőröndbe, ezek nélkül semmiképpen nem indulnak útnak. A rangsor alapján úgy tűnik, a hazai utazóknak kevésbé hiányozna a térkép és napszemüveg, mint a fényképező vagy telefontöltő.