A töltőm nélkül soha

Tudjuk, hogy hova akarunk utazni, de nem különösebben készülünk rá előre, derült ki az Árukereső.hu árösszehasonlító oldal friss hazai online felméréséből. A nehéz gazdasági helyzet ellenére a válaszadók kétharmada tervez üdülést a következő fél évben. Előre tudjuk, hova akarunk utazni, a bőröndbe valók beszerzését viszont utolsó pillanatra halasztjuk, így kapkodva, és gyakran drágábban, a nyaralás helyszínén vásárolunk. A felmérés az utazóbőrönd tartalmára is rákérdezett: mi magyarok biztos, hogy digitális fényképezőgép és telefontöltő nélkül egy lépést sem teszünk.

Az Árukereső.hu árösszehasonlító portál közel 2 500 fő bevonásával készült online kutatásának eredményeiből kitűnik, hogy az utazást tervezők nagyobb része (55%) belföldi utazást tervez idén. A válaszadók közel 40 százaléka a népszerű külföldi nyaralóhelyek valamelyikét választja: a következő hónapokban leginkább Horvátország, Görögország vagy Olaszország felé vesszik az irányt.

A kutatás eredményei rávilágítanak, hogy az utazást tervezők több mint fele a nyaralás árához viszonyítva jelentős összeget, azaz 10.000-50.000 Ft-ot szánt általában az üdüléssel kapcsolatos termékek beszerzésére. „A nyaralásokra ugyan átlagosan kevesebb, mint 100.000 forintot szánunk, de ennek az összegnek további mintegy harmadát költöttük el az utazáshoz szükséges termékek beszerzésére a tavalyi évben. A vásárlási trendek egyértelműen azt mutatják, hogy 2011-ben még ennél is többet fogunk ilyen árucikkekre költeni” – elemezte a felmérés adatait, Rácz István, a piacvezető Árukereső.hu Kft. marketing igazgatója.

Nem tervezzük el mi kerül a bőröndbe

A felmérés adatai szerint a magyarok nagy része előrelátó, ha az utazás helyszínéről van szó: hónapokkal előbb tudjuk, hogy hová utazunk, a csomagolást és a szükséges felszerelések beszerzését mégis az utolsó pillanatra halasztjuk. Látható, hogy bár az utazás kiválasztásánál nagyon figyelünk az árra, a hozzá kapcsolódó vásárlásnál már kevésbé vagyunk körültekintőek. A magyar internetezők 68 százaléka gyakran a nyaralás helyszínén, drágábban szerzi be az olyan nyaralási kellékeket - mint pl. fürdőruhát, vagy napolajat - pedig az előrelátóbbak az év közbeni akciókat figyelembe véve jelentős összeget spórolhatnának.

Nem maradhat otthon a fényképezőgép, telefon

Az Árukereső kutatásból kiderül, hogy minden magyar számára fontos, hogy csomagjuk ne csak alapvető ruhaneműket, hanem a nyaralás során használatos szórakoztató eszközöket is tartalmazza. Az utazók 86 százaléka visz magával digitális fényképezőgépet, 84 százalékuk telefontöltőt, egyharmaduk pedig MP3-lejátszót. A tavaszi-nyári trendeket az árösszehasonlító portál is érzékeli; az Árukereső.hu-n a digitális fényképezőgép iránti kereslet például az év eleji adatokhoz képest májusra közel 23%-kal növekszik, de a videokamerák iránt is fokozódik az érdeklődés ebben az időszakban.

A kutatás eredményei szerint a magyarok közül arányaiban a legtöbben kedvenc ruháik és fürdőruhájuk mellett digitális fényképezőgépüket (61% semmiképpen sem hagyná otthon) és telefontöltőjüket (43% nem indulna el nélküle) pakolják be biztosan a bőröndbe, ezek nélkül semmiképpen nem indulnak útnak. A rangsor alapján úgy tűnik, a hazai utazóknak kevésbé hiányozna a térkép és napszemüveg, mint a fényképező vagy telefontöltő.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.