A turizmus napjainkra kiemelkedő jelentőségű fogyasztási és szabadidős tevékenység lett. A fogyasztás egy olyan különleges formájáról van ráadásul szó, ahol az élmény nem szállítható, csak helyben tapasztalható meg. A turizmus szűkebben másfélszáz, bővebben sem több mint háromszáz éves története során az igazi élményt hétköznapi életünkhöz képest mindig máshova helyezte.
A PTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke közreműködésével, az SZTE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke szervezésében 2011. szeptember 16-17-én Szegeden (Helyszín: Millenniumi Kávéház, Dugonics tér 12.) rendezett konferencia célja, hogy feltárja, intézményesen hogyan keletkeznek és ’festenek’ az utazási vágyat létrehozó szövegek és képek, milyenek a turisztikai Másról szóló szövegek és képek.
A médium fogalmát tágan értelmezve a konferenciával egyaránt cél az utazások mediatizált emlékezetével kapcsolatos ismeretek áttekintése és a kortárs turizmusreprezentációk elemzése. A turisztikai marketing legszűkebben értelmezett álló- és mozgóképes anyagai, az országimázs kampányok, az útikönyvek, magazinok utazási írásai, televíziós és rádiós utazási magazinok ugyanúgy létrehozhatják az utazási vágyat, mint a múzeumi gyűjtemények és a popularizált tudományos ismeretek, filmek vagy éppen a szépirodalom. A konferencián ezen vágygeneráló képek és szövegek kritikai társadalom- és kultúratudományi értelmezésére tesznek kísérletet az előadók.
A programról bővebben itt olvashatnak.