A válság ellenére jól teljesített a Tisza-tó

A Tisza-tavi Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatósága - a hagyományokhoz híven - Szezonzáró Fórumot tart november 19-én Karcagon, az egy éve átadott Nimród**** Bioszálloda és Bioétteremben, melyen a térség országgyűlési képviselői, polgármesterei, szolgáltatói, a Tisza-tavi Hatóságok képviselői, és a Tisza-tó turizmusáért tenni kívánó szakemberek vesznek részt.

A Tisza-taviak elégedetten tekinthetnek a szezon eredményeire, hiszen a Kulturális Turizmus Évében közel 100 db 3=4 + kulturális csomag ajánlat érkezett a régióból, mely mind a nagyközönség, mind pedig a szakma körében felkeltette az érdeklődést. 

A régió kiemelkedő szolgáltatóit tömörítő Tisza-tavi Túraközpont Hálózat idén tovább bővítette szolgáltatásait. A Tisza-tavi Turizmus Fejlesztő Egyesület koordinálásában és az RMI marketing támogatásával kedvezménykártya-rendszer került bevezetésre, minden tag részére elkészültek a kártyák és a népszerűsítő plakátok. Az eszköz bevezetésével a cél, hogy az ide érkező vendégeket további itt tartózkodásra és minél több szolgáltatás igénybevételére ösztönözzék.

A válság ellenére is jól teljesített a régió

A Tisza-tavi turisztikai régió helyzete egyértelműen erősödött a hazai turisztikai régiók sorában. Az itt tartózkodó vendégek 75%-a magyar, az előző évekhez hasonlóan továbbra is jelentős a nyugat-dunántúli megyeszékhelyekről érkezők aránya. A 2009-es év első kilenc hónapjában a vendégek száma az előző év azonos időszakához képest 3,7 %-kal csökkent, de ez a csökkenés a belföldi vendégek viszonylatában csak 0,9 % volt. A vendégéjszakák száma ugyanezen időszakban 5,8 %-kal csökkent. A belföldi vendégek ilyen szempontból is kisebb mértékben – 4,2 %-ban – maradtak el. Az adatokat megvizsgálva megállapítható, hogy az új fejlesztéseket megvalósító településeken és az öko-, illetve aktív turisztikai fogadóterületeken továbbra is dinamikus a vendégforgalom növekedés. Magyarország kilenc turisztikai régiója közül a Tisza-tónál emelkedtek a legnagyobb mértékben az év első hét hónapjában a szállásdíjbevételek. A vendégek továbbra is egyre tudatosabban választják a Tisza-tavat az aktív üdülés színtereként.

Az idei évben új lehetőségként „Az év média képviselője a Tisza-tavi régióban” cím is megpályáztatásra került. A cím elnyerése nem jár közvetlen pénzügyi támogatással, azonban a Tisza-tavi Regionális Turisztikai Projekt Iroda az általa végzett kommunikációs munka során, a kiadványokban és médiákban való megjelenéseknél, egy évig kiemelten kezeli a címet elnyert szolgáltatókat és rendezvényeket. A pályázatokat 2009. november 9-én bírálta el a Tisza-tavi RIB Marketing Szakbizottsága. Az idei év nyerteseinek nevét Szezonzáró Fórumon hozzuk nyilvánosságra és adjuk át ünnepélyesen a díjakat.

NYERTESEK – 2009 :

  • „ Az év turisztikai szolgáltatója a Tisza-tavi régióban” 1. kategória: hotel, panzió: TÚRAKÖZPONT FŰZFA PIHENŐPARK – Poroszló 2. minősített falusi szálláshely: TÚRAKÖZPONT CSERŐHÁTI VENDÉGHÁZ – Poroszló 3. kategória: vízi, vízparti szolgáltató, szolgáltatás: SZABADVÍZI STRAND – Kisköre 4. kategória: garantált programok: egyéb minden, az előző kategóriákba nem sorolható szolgáltatások. Pl.: termál és gyógyfürdők, ezek kempingjei, kézművesek, lovas, kerékpáros szolgáltatások, kiállítóhelyek, tájházak, stb.: - BŐRMŰVES ALKOTÓHÁZ - Tiszafüred 
  • „ Az év turisztikai rendezvénye a Tisza-tavi régióban” 1. kategória: helyi és térségi vonzerővel rendelkező kis rendezvények: TISZACSEGEI LOVASNAPOK - Tiszacsege 2. kategória: regionális és országos vonzerővel rendelkező közepes és nagy rendezvények: „TISZA-TAVI BÖLLÉRFESZTIVÁL” – TISZATOR – ABÁDSZALÓK 
  • „ Az év turisztikai rendezvénye a Tisza-tavi régióban” 1. kategória: nagyközönségi médium, regionális vagy országos hatáskörrel rendelkező, nyomtatott, elektronikus vagy on-line médium: TISZAFÜRED – városi közéleti lap 2. kategória: sajtómunkatárs: újságíró, tudósító, szerkesztő-riporter: SZUROMI RITA újságíró – HEVES MEGYEI HÍRLAP

    A Tisza-tó 2010-ben számos kiemelt kampányt valósít meg, továbbá a kereskedelmi és magánszálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának növelése érdekében a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket különböző – a szolgáltatók által meghatározott – kedvezményes csomagajánlatokkal.

    ATisza-tavi régióban célcsoportonként összeállításra került a TDM szervezet szolgáltatáskínálata több kategóriában, hozzájuk rendelt csatlakozási, fenntartási díjakkal. 2009. november 16 – 20. között Tiszaszőlősön, a kereskedelmi szálláshelyek, nagy attrakciók, önkormányzatok, kis attrakciók és magánszálláshelyeknek szervezett TDM fórumot a Tisza-tavi Turizmus Fejlesztő egyesület. A szolgáltatók személyes megkeresését követően 2009. december 15-ére tervezik a Tisza-tavi régiós TDM alapító közgyűlését.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.