A negatív trenden Egyiptom, Jamaica és Litvánia javított valamelyest, ezek az országok a korábbinál több brit turistát vonzottak. A britek többsége európai országokat céloz meg, ha külföldre utazik, különösen Spanyolország és Franciaország kedvelt célpont, de az Egyesült Államok sem veszített népszerűségéből. A mexikói utazások száma azonban 41 százalékkal zuhant. A szigetország lakóinak tengerentúli utazásai összességében 15 százalékkal, szám szerint 58,6 millióra csökkentek. Ez volt a legnagyobb arányú visszaesés az 1970-es évek óta, amikor a luxusfogyasztás helyett inkább a külföldi nyaralás vált a brit életforma megszokott részévé. A britek tavaly 31,7 milliárd fontot költöttek külföldön, ami 5,1 milliárd fontos csökkenést jelent. A kényszerű takarékosság egyik oka, hogy a brit hazai össztermék (GDP) értéke összesen 6,4 százalékkal zuhant 2008 második negyedévétől 2009 harmadik negyedévéig, amikor is szerény fellendülés következett be. A külföldi utak iránti keresletet az is visszavetette, hogy a font gyengült az euróhoz és a dollárhoz képest. Kevesebb külföldi látogatott el tavaly Nagy-Britanniába is: utazásaik összességében 6,3 százalékkal, 29,9 millióra csökkentek, az üzleti utak 19 százalékkal estek vissza. A látogatásaikból származó bevétel ugyanakkor 16,6 milliárd fontra nőtt a korábbi 16,3 milliárdról. A külföldiek továbbra is Londont keresik fel a legszívesebben, ezt követi, jócskán lemaradva, a skót főváros, Edinburgh, majd Manchester, Birmingham és Glasgow. (MTI)
A válság miatt kevesebbet nyaralnak a britek
A gazdasági recesszió miatt a britek tavaly kevesebbet utaztak külföldre, az üzleti célú utazások csaknem negyedével estek vissza - közölte kedden a brit statisztikai hivatal.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.