A vártnál is jobb főszezont zárt a Balaton

A KSH legfrissebb adatai szerint az augusztus mind a belföldi, mind pedig az összesített vendégéjszaka számot tekintve emelkedést hozott az elmúlt év hasonló időszakához képest a Balatonnál.

A régió, a turisztikai régiók összehasonlításában páratlan adatokat produkált: az előző évhez képest 7,7 %-kal több hazai vendég töltötte a szabadságát a Balatonnál augusztusban, mint 2008-ban - ez a növekedés egyedülálló. A hazai vendégéjszakák száma meghaladta a 675 ezret, amely 5,2%-os emelkedést mutat az előző év hasonló időszakához képest. Figyelemreméltó a belföldi turizmus térnyerése is: az összes vendég 73%-át a 195000 hazai vendég adta. Az első nyolc hónap összesített adatain ugyanakkor továbbra is látható, hogy a Balatont sem kerülte el a gazdasági válság okozta forgalomcsökkenés. A visszaesés, ha kis mértékben is, de a január-augusztusra vonatkozó belföldi forgalom összesített adataiban is megjelenik: mind a vendégszám, mind pedig a vendégéjszakák száma csökkent - előbbi 4%-kal, utóbbi 3%-kal. A külföldi vendégek számában is további visszaesés tapasztalható. 2009. első nyolc hónapjában közel 1 millió (936 ezer fő) vendég mintegy 3,4 millió (3.379 ezer éjszaka) vendégéjszakát töltött el a Balaton turisztikai régióban.

A turisztikai főszezont vizsgálva elmondható, hogy a június a rossz időjárás miatt még nem hozta a várt forgalmat, ugyanakkor örvendetes, hogy július és augusztus hónapokat együttvéve több mint félmillió vendég fordult meg a régióban, s ők több mint 2 millió vendégéjszakát töltöttek itt el. Augusztusban, a főszezon második legerősebb hónapjában ismét a júliushoz hasonló volumenű vendégforgalom volt a Balatonnál, az összes vendégéjszaka szám elérte az 1.050 ezer vendégéjszakát. Ebben egyaránt közrejátszott a kedvező időjárás, a gazdag programkínálat, a kereslethez igazított szálláscsomagok, valamint azok az egyedi, csak a régióban fellelhető attrakciók és élmények, amelyeket csak a balatoni nyár tud nyújtatni a vendégeinek. A belföldi turizmus népszerűségét és térnyerését a Balaton turisztikai régióban jól mutatja egy 5 éves visszatekintés is, amely szerint az elmúlt években (2004. és 2009. I-VIII. között) 51,8%-kal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma. Amíg 2004-ben a január-augusztusi időszakban a vendégéjszakák 40,8%-át töltötték el hazai vendégek a régióban, addig ez az arány 2009-re 61,4%-ra emelkedett.  (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.