Vendéglátóhelyeken az égetett szeszesitalokon belül legnagyobb a pálinka piaci részesedése, a 2009. november-2010. novemberi adatok szerint. Utána mind értéket, mind mennyiséget tekintve bitter és vodka következik. Pélinkából a vendéglátásban tavaly – értékben - 2 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban. Pálinkából a vendéglátóhelyek bevétele évi 24 milliárd forint körül mozog.
Ami a mennyiséget illeti: Pálinkából a vendéglátóhelyeken több mint 4 millió litert adnak el évente. Tavaly 10 százalék csökkenést regisztráltunk.
Kisebb-nagyobb mértékben mindegyik égetett szeszesital átlagára emelkedett a vendéglátásban. Egy liter pálinka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 2008. október-novemberben 4 636 forint, rá egy évre 5 112, majd legutóbb a hasonló periódusban 5 489 forint.
Említést érdemel, hogy a kiskereskedelem piaca is szűkült: Az égetett szeszesitalok bolti forgalma értékben 7 százalékkal, mennyiségben 12-vel csökkent 2009. december-2010. november során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Ezen belül a pálinka értékesítése 5 százalékkal lett kisebb, és csaknem 14 milliárd forint. Ugyanakkor mennyiségi szempontból mínusz 9 százalék a trend az élelmiszer-kiskereskedelemben. (forrás: Nielsen)