Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia 2003 óta működik együtt többek között azzal a céllal, hogy közösen növeljék a távolabbi országokból érkező vendégeik számát. Február 4-én a V4 országok marketing vezetői vitatták meg terveiket, majd február 5-én az országok turisztikai állami vezetői erősítették meg szándékukat a tanácskozás jegyzőkönyvének ünnepélyes aláírásával az idei évre szóló közös marketingterv teljesítésére.
A megbeszélésen érintették a közös álláspont kidolgozásának szándékával a Kárpátok Egyezmény fenntartható turizmusfejlesztési stratégiáját, és vizsgálták a távoli piacokon való visegrádi együttműködés sikeresebbé tételének lehetőségeit.
Az országok turisztikai vezetői megosztották egymással azokat a sikeres tapasztalataikat, melyekkel például a vízumkiadás gyakorlata rugalmasabbá válhat, a közös európai uniós vízumkódex adta lehetőségek határain belül.
A tanácskozáson, magyar javaslatra, a V4-ek egymás közötti forgalomélénkítésének lehetséges lépései is szóba kerültek, hisz Csehország a 6., Lengyelország a 7., Szlovákia pedig a 13. legfontosabb küldőpiaca hazánknak, tehát a V4 országok kiemelt szerepet játszanak a magyar beutazó turizmusban.
Szóba kerültek a közös turisztikai termékfejlesztések, amik közül kiemelkedik a magyarok által jelenleg okostelefonokra fejlesztett PocketGuide városnéző alkalmazás több új „V4-es” csomagja is, amely rendszer átadása Szlovákia elnökségi idejére várható.
Az egyik csomagban a négy tagállam fővárosainak tematikus útjai és hasznos információi cseh, szlovák, lengyel és magyar nyelven lesznek elérhetőek, a többi piacra szánt angol nyelvű verzió pedig a négy országra vonatkozó összes túraútvonalat és információt tartalmazza majd.
Az állami vezetők tanácskozását a turisztikai marketing vezetők egyeztetése előzte meg, ahol a felek rögzítették, hogy a tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerűsítik a közép-európai régiót, megragadva a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét.
Közös célpiacaik az Amerikai Egyesült Államok, Latin-Amerika, India, Kína, Japán, valamint az új piacok felé való nyitásként Szingapúr, Kazahsztán, Azerbajdzsán, Ausztrália, Dél-afrikai Köztársaság és az Arab-öböl menti országok.
Szerveznek például online tour operátori képzést az USA-ban, és hívnak meg a térségbe egy egészségturizmus szakértői csoportot szintén az Egyesült Államokból. Prezentációkat és workshopokat bonyolítanak le Azerbajdzsánban, Kazahsztánban, Fehéroroszországban és Georgiában, továbbá roadshow rendezvényeket szerveznek Oroszország ázsiai területein.
Japánban folytatódik az elmúlt években nagy népszerűségnek örvendő közösségi média kampány, japán és angol nyelven, és közös „V4” stand épül majd áprilisban a Sao Paolo-i „WTM Latin-America” kiállításon és októberben a szingapúri „ITB-Asia” vásáron is. A tavalyi tájékozódó lépéseket követően ismét megjelenik a közép-európai turisztikai együttműködés Ausztráliában és a Dél-afrikai Köztársaságban is két-két rendezvényen.