Szlovénia 20 ezer négyzetkilométernyi változatosság: az Alpoktól a tengerig, a Pannon síkságtól a Karsztvidékig. A természeti adottságai irigylésre méltóak. A kristálytiszta hegyi tavak, folyók és 87 hőforrás birtokában az egy főre eső vízmennyiség tekintetében Európa élvonalába tartoznak. Az ország területének 60 százaléka erdő. Szlovénia épp ezért a zöld turizmus fejlesztésében látja a jövőt.
Sokoldalú termék, egységes értékesítés
A Corinthiában tartott workshopon élénk volt a kereslet a huszonegy céget képviselő szlovén kiállítók termékei iránt. Megtudtuk, hogy a növekvő magyar forgalomra való tekintettel a szállodai recepciókon, több helyen magyarul beszélő munkatársat is alkalmaznak.
Az Unitur a Rogla síközpont többféle kategóriájú szállodáit és a Terme Zreče szolgáltatásait együttesen kínálja. Napi többszöri díjmentes shuttle-busz köti össze a síterepeket a termálfürdővel. A Sportina Turizem portfoliójába négy bledi szálloda tartozik. A Vila Bled érdekessége, hogy Tito korábbi nyári rezidenciájaként, múzeumként is látogatható. A Terme Čatež¸marketingese nemcsak az ország egyik legnagyobb és legismertebb fürdőjére települt szállodák népszerűsítéséért felel, a tengerparton, Koperben is vannak szállodáik.
A Termana Laško új fejlesztése, futurisztikus, óriási, nyitható üvegkupolájával minden versenytársnak feladja a leckét. A zöld hegyek koszorújában fekvő négycsillagos, 188 szobás termál- gyógyszállóhoz ezer férőhelyes kongresszust befogadó létesítményt csatoltak. Közelében síterep és a szlovéniai sörgyártás fellegvára található.
A Hit Holidays a Kranjska Gora üdülő-sícentrum öt szállodája és egy apartman-háza töltéséért felel. Különösen a gyermekes családok kedvelik az itteni enyhe lejtésű sípályákat, és a kicsinyeknek kínált rengeteg animációs programot.
Játékos promóció
Az ország népszerűsítésében jelentős szerepet játszik a PictureSlovenia.com oldal. Itt zajlik az eddigi legnagyobb fotópályázata az ország turisztikai marketingszervezetének. A díjazott képeket eddig 65 országból 160 ezren nézték meg. A képekből összeállított kiállítást 30 helyszínen mutatják be Európa szerte. A Facebook oldalon pedig egy új, Slo(www)Bus nevű játékkal népszerűsíti országát a Szlovén Idegenforgalmi Hivatal.