Szlovén workshop: a zöld turizmus jegyében

Tavaly 17, idén július végéig 19 százalékkal nőtt a Szlovéniába látogató magyar turisták száma, hangzott el a Szlovén Idegenforgalmi Hivatal sajtótájékoztatóján a Corinthia Grand Hotel Royalban.

Szlovénia 20 ezer négyzetkilométernyi változatosság: az Alpoktól a tengerig, a Pannon síkságtól a Karsztvidékig. A természeti adottságai irigylésre méltóak. A kristálytiszta hegyi tavak, folyók és 87 hőforrás birtokában az egy főre eső vízmennyiség tekintetében Európa élvonalába tartoznak. Az ország területének 60 százaléka erdő. Szlovénia épp ezért a zöld turizmus fejlesztésében látja a jövőt.

Sokoldalú termék, egységes értékesítés

A Corinthiában tartott workshopon élénk volt a kereslet a huszonegy céget képviselő szlovén kiállítók termékei iránt. Megtudtuk, hogy a növekvő magyar forgalomra való tekintettel a szállodai recepciókon, több helyen magyarul beszélő munkatársat is alkalmaznak.

Az Unitur a Rogla síközpont többféle kategóriájú szállodáit és a Terme Zreče szolgáltatásait együttesen kínálja. Napi többszöri díjmentes shuttle-busz köti össze a síterepeket a termálfürdővel. A Sportina Turizem portfoliójába négy bledi szálloda tartozik. A Vila Bled érdekessége, hogy Tito korábbi nyári rezidenciájaként, múzeumként is látogatható. A Terme Čatež¸marketingese nemcsak az ország egyik legnagyobb és legismertebb fürdőjére települt szállodák népszerűsítéséért felel, a tengerparton, Koperben is vannak szállodáik.

A Termana Laško új fejlesztése, futurisztikus, óriási, nyitható üvegkupolájával minden versenytársnak feladja a leckét. A zöld hegyek koszorújában fekvő négycsillagos, 188 szobás termál- gyógyszállóhoz ezer férőhelyes kongresszust befogadó létesítményt csatoltak. Közelében síterep és a szlovéniai sörgyártás fellegvára található.

A Hit Holidays a Kranjska Gora üdülő-sícentrum öt szállodája és egy apartman-háza töltéséért felel. Különösen a gyermekes családok kedvelik az itteni enyhe lejtésű sípályákat, és a kicsinyeknek kínált rengeteg animációs programot. 

Játékos promóció

Az ország népszerűsítésében jelentős szerepet játszik a PictureSlovenia.com oldal. Itt zajlik az eddigi legnagyobb fotópályázata az ország turisztikai marketingszervezetének. A díjazott képeket eddig 65 országból 160 ezren nézték meg. A képekből összeállított kiállítást 30 helyszínen mutatják be Európa szerte. A Facebook oldalon pedig egy új, Slo(www)Bus nevű játékkal népszerűsíti országát a Szlovén Idegenforgalmi Hivatal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.