Accor-szálloda lesz ez a nagy múltú vidéki hotel

Idén nyártól a legendás székesfehérvári Hotel Magyar Király franchise megállapodás keretében csatlakozik az Accor csoport kiterjedt portfóliójához - tájékoztatta lapunkat a társaság. 

Az Accor tovább erősíti vezető pozícióját a közép- és kelet-európai szállodaiparban. A csoport franchise megállapodást kötött a tulajdonos Balance-99 Zrt.-vel az egyedülálló történelmi négycsillagos Hotel Magyar Király szálloda működtetésére Székesfehérvár szívében, a város megújult történelmi negyedében. A Mercure Székesfehérvár Magyar Király két szinten 79 modern és kényelmes szobát és négy lakosztályt kínál. A vendégek számára bisztró hangulatú étterem, illetve a székesfehérvári várfal eredeti köveiből kialakított Wine Bar is rendelkezésre áll, az üzleti utazók pedig közel 700 négyzetméternyi tárgyalótermi kapacitást használhatnak. A kétszáz éves épület hangulata a 21. század kényelmével ötvözve a szállodát tökéletes helyszínné teszi céges rendezvényekre, családi ünnepekre és akár esküvői ünnepségek szervezésére is - olvasható az Accor közleményében. 

A Zichy-palotának is nevezett klasszicista stílusú palota az 1820-as évek elején épült a neoklasszicista építészet magyarországi kulcsfigurája, Pollack Mihály közreműködésével. Az épület 1870 óta szállodaként működött, de az 1949-es államosítás után más funkciót kapott. Szállodaként 1958-ban nyitották meg újra, majd 1990-ben visszakapta eredeti nevét is.

Az évek során a szálloda több átalakításon és felújításon is átesett, legutóbb 2010-ben. E fejlesztések fontos szempontja volt, hogy a szálloda eredeti jellegzetességeinek megtartása mellett a 21. századi vendég minden igényét kielégítse.

„A Mercure márka minden egyes felső-középkategóriás szállodája egyedi, de ugyanazzal a szenvedéllyel kínál magas színvonalú szolgáltatásokat. Mindig a helyszínről és annak kulturális örökségéről mesélnek, így vendégeink mélységükben ismerhetik meg az egyes úticélokat – mondta Dilek Sezer, az Accor délkelet-európai szenior fejlesztési igazgatója. – A projekt kulcsfontosságú lehetőség számunkra, hogy Magyarországon, Budapest közelében bővítsük regionális hálózatunkat.”

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hatalmas európai márkakínálattal rendelkező, vezető globális partnerrel, az Accorral dolgozhatunk együtt. Örülünk, hogy Székesfehérvár történelmi szállodája egy ismert nemzetközi márkára építhet, amely magas színvonalú vendégélményt nyújt az utazóknak” – mondta Molnár Albert, a szállodát tulajdonló Balance-99 Zrt. vezetője.

Székesfehérvár Magyarország első tíz turisztikai célpontja között szerepel, a turizmust a stabil és erős helyi gazdaság, illetve a nagyszabású fejlesztések erősítik. A városba látogatók száma – az üzleti és sportturizmus mellett – a kulturális turizmus eredményeinek köszönhetően is folyamatosan nő. A város ma Magyarország egyik legfontosabb és legnagyobb gazdasági központja, földrajzi elhelyezkedése, közlekedésben betöltött szerepe és gazdasági potenciálja révén az egyik legdinamikusabban fejlődő régió. Az ország tíz legnagyobb vállalata közül négynek Székesfehérvár a székhelye.

A Mercure Székesfehérvári Magyar Király könnyen megközelíthető, nemcsak a helyiek, hanem a Budapesten, a Balaton környékén élők vagy az ország más részeiről érkezők számára is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.