Rövid bemutatkozás: minden résztvevő elmondja, mit dolgozik. Van, aki épp szülési szabadságról tért vissza a pozícióba, más azt mondja viccesen, a legelső információ, amelyet szeretne megosztani, hogy ő tulajdonképpen két méter két centi – mert úgyis mindenkinek szembeötlő a hórihorgassága. Többen kifejtik, jó, hogy végre találkoznak, ismerkednek egymással, és talán mód nyílhat arra is, hogy tanácsot kérjenek. Többek váltottak nemrégiben, új a jelenlegi feladatkörük, vannak, akiknek salesszel egybekötött a munkájuk. Ez alapján kisebb eszmecsere is kialakul, végül olyan megállapodás születik, hogy sokszor szerencsés, ha e két pozíció egybeesik, mert épp a salesmunkát határozza meg a marketing – és jó, ha a tervezés és a feladat-végrehajtás egy kézben marad. Van, aki arról panaszkodik, ha valahol rosszabbul alakulnak a számok a tervezettnél, épp a marketing- és a reklámköltségeket faragja le a menedzsment – pedig ilyenkor kellene erre a területre többet fordítani, mert csak így lehetne megfordítani a rossz eredményeket.
A közös reggeli után két rövid prezentáció következik, mindkettő szakmailag profi és nagyon érdekes. Az első előadás a tartalommarketingről szól (előadó: Pásztor Krisztina, Senpai Consulting), amely a reklámkampányok célcsoportját, a sales és a marketing kapcsolatát, a vendégérkezést növelő akciókat, célzott e-maileket, az egy eszköz – több funkció témákörét és a különféle megjelenési csatornákat érinti.
A második prezentáció témája a webdesign (előadó: Kovács Lóránt szakértő): a programozáshoz, az online marketingmunkához, a mobilalkalmazások köréhez, valamint az ajánlatok és a hotel világhálón történő megjelenéséhez ad tanácsot – konkrét példákon keresztül.
Az augusztusi találkozó az első lépés, hogy a hazai szállodai marketingesek párbeszédet tudjanak egymással kezdeni. Olyan kezdeményezés, amelynek – a résztvevők egyöntetű véleménye és hozzáállása alapján – lesz folytatása.