Hatalmas, hiánypótló munka, nem véletlenül angol és német fordítása is megjelent. A fotós szívós munkával, a szépségükre fogékony megközelítéssel 342 Duna hidat (a folyó hajózható mellékágait is beszámítva) örökített meg. A hidak szerelmese, Gyukics Péter ezt megelőzően már két kötetet jelenttetett meg Magyarország legszebb, valamint a Tisza hídjairól.
Az Európai Unió legnagyobb, és Európa második legnagyobb, egyben a világ legnemzetközibb folyója 2780 kilométeren át kanyarog és főágát 296 híd íveli át. Kilenc ország és majd ezer év Duna hídjainak változó stílusát, anyagait, és technikáit örökíti meg a könyv. (A római korban épített hidaknak már csak maradványai ismertek). Németországban épült a legtöbb Duna híd, összesen 212, de a folyó ottani viszonylagos keskenysége miatt ezek kisebbek és rövidebbek.
Ausztriában már széles a folyó, itt 39 híd található, Magyarország a harmadik a sorban a maga 15 hídjával. A torkolat felé közeledve hatalmassá duzzad a folyó, a hidak hossza meghaladja a 2 kilométert is. (A hosszúságot tekintve a mi Megyeri hidunk a harmadik, 1862 méterrel). Időrendben sem állunk rosszul, hiszen a regensburgi 864 éves kőhíd, és a Beuronban található 206 éves fahíd után a budapesti 161 éves Lánchíd előkelő helyen szerepel. A kő-és fahidakat felváltotta a vasbeton, az acél, manapság kábelhidak épülnek, a legnagyobb két pillér közötti nyílás pedig eléri a 351 métert. A technika e csodái látványnak is elragadóak, a Duna –stratégia szellemében különösen érdemes gazdag technikai, kulturális, történelmi hátterükkel megismerkedni.