Alig fogott a válság a Balaton Soundon

Negyedik alkalommal is majd’ kilencvenezren érkeztek a Balatonpart legrangosabb fesztiváljára – adta hírül Vető Viktória, a rendezvény sajtófőnöke.

Nem véletlen, hogy az elmúlt években sokan fogtak tóparti fesztiválok szervezésébe – több-kevesebb sikerrel -, hiszen a Balatonpart hangulata páratlan. A siker receptje kívülállóként egyszerűnek tűnhet: felhőtlen strandhangulat, négy napon át világsztárokkal. Zamárdi szabadstrandja nélkül azonban mindez nehezen lenne elképzelhető: kell hozzá a tihanyi panoráma, kellenek olyan világsztárok, mint David Guetta, a Pet Shop Boys, a Jamiroquai, a Chemical Brothers, Paul van Dyk, Tricky vagy éppen Németország harmadik helyét a mérkőzést követően nemzetük mezében ünneplő kultikus sztár, Paul Kalkbrenner, de elegendhetetlen még számos finomság és a minőségi szolgáltatások hosszú sora.

David Guetta szombat esti showjára teltház gyűlt össze, huszonötezren érkeztek a Balaton egyik legszebb strandjára. A világ talán legkeresettebb popsztárja már harmadik alkalommal látogatott el a Heineken Balaton Soundra, a publikumot és a szervezőket biztosította arról: az általa ismert fesztiválok közül a Balaton Soundot tartja a legjobbnak.

(fotók: www.sziget.hu/balatonsound)

A már megszokott szolgáltatások mellett idén is találkozhattunk számos újítással. Az egyik előremutató innováció a fesztiválpiacon világszerte elsők között tesztelt kártyás fizetési rendszer. Eszerint egy ingyen kapott kártyára a fesztivál területén több ponton lehetett pénzt feltölteni, mellyel egyszerűbbé vált a vásárlás a fesztivál több pontján. Mint ahogy Gerendai Károly, a Sziget főszervezője elmondta: “ezzel a szisztémával még komfortosabbá válhatnak a fesztiválok, kevesebbet kell sorban állnia a vendégeknek, nem kell a visszajáró pénzzel húzni az időt. A tervünk az, hogy a jövőben ezt a rendszert más fesztiváljainkon tökéletesítsük.”

Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert, a Heineken Balaton Sound főszervezői rendkívül sikeresnek értékelték az idei eseményt, hiszen annak ellenére, hogy az elhúzódó válság hatására kevesebbet költenek az emberek szórakozásra, a látogatószám megközelítette a tavalyi csúcsot. Magyarország leglátogatottabb vidéki eseményére itthonról és külföldről 88 ezren utaztak Zamárdiba. 2008-ban éppen ennyien keresték fel a fesztivált, 2009-ben 94 ezren voltak. A Balaton Soundnak otthont adó város és a környező települések szálláshelyei azonban idén is megteltek.

A Magyar Turizmus Zrt. a 2010-es Fesztiválok Évére tanulmányt jelentett meg a legsikeresebb hazai fesztiválokról. A Balaton Sound gazdasági hatásvizsgálatából – többek között – kiderül, hogy a Balaton Sound – bár a kutatás születésének idején még csak két éve létezett – máris vezető eseménynek tekinthető a fesztiválok palettáján. Ezt bizonyítja, hogy 2008-ban a fesztivált vizsgáló kutatás tanúsága szerint a rendezvény által generált 1,58 milliárd forintos összköltés 816 millió forint GDP hozzájárulást és 340 millió forint teljes adóbevételt jelentett.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.