Nem véletlen, hogy az elmúlt években sokan fogtak tóparti fesztiválok szervezésébe – több-kevesebb sikerrel -, hiszen a Balatonpart hangulata páratlan. A siker receptje kívülállóként egyszerűnek tűnhet: felhőtlen strandhangulat, négy napon át világsztárokkal. Zamárdi szabadstrandja nélkül azonban mindez nehezen lenne elképzelhető: kell hozzá a tihanyi panoráma, kellenek olyan világsztárok, mint David Guetta, a Pet Shop Boys, a Jamiroquai, a Chemical Brothers, Paul van Dyk, Tricky vagy éppen Németország harmadik helyét a mérkőzést követően nemzetük mezében ünneplő kultikus sztár, Paul Kalkbrenner, de elegendhetetlen még számos finomság és a minőségi szolgáltatások hosszú sora.
David Guetta szombat esti showjára teltház gyűlt össze, huszonötezren érkeztek a Balaton egyik legszebb strandjára. A világ talán legkeresettebb popsztárja már harmadik alkalommal látogatott el a Heineken Balaton Soundra, a publikumot és a szervezőket biztosította arról: az általa ismert fesztiválok közül a Balaton Soundot tartja a legjobbnak.
(fotók: www.sziget.hu/balatonsound)
A már megszokott szolgáltatások mellett idén is találkozhattunk számos újítással. Az egyik előremutató innováció a fesztiválpiacon világszerte elsők között tesztelt kártyás fizetési rendszer. Eszerint egy ingyen kapott kártyára a fesztivál területén több ponton lehetett pénzt feltölteni, mellyel egyszerűbbé vált a vásárlás a fesztivál több pontján. Mint ahogy Gerendai Károly, a Sziget főszervezője elmondta: “ezzel a szisztémával még komfortosabbá válhatnak a fesztiválok, kevesebbet kell sorban állnia a vendégeknek, nem kell a visszajáró pénzzel húzni az időt. A tervünk az, hogy a jövőben ezt a rendszert más fesztiváljainkon tökéletesítsük.”
Fülöp Zoltán és Lobenwein Norbert, a Heineken Balaton Sound főszervezői rendkívül sikeresnek értékelték az idei eseményt, hiszen annak ellenére, hogy az elhúzódó válság hatására kevesebbet költenek az emberek szórakozásra, a látogatószám megközelítette a tavalyi csúcsot. Magyarország leglátogatottabb vidéki eseményére itthonról és külföldről 88 ezren utaztak Zamárdiba. 2008-ban éppen ennyien keresték fel a fesztivált, 2009-ben 94 ezren voltak. A Balaton Soundnak otthont adó város és a környező települések szálláshelyei azonban idén is megteltek.
A Magyar Turizmus Zrt. a 2010-es Fesztiválok Évére tanulmányt jelentett meg a legsikeresebb hazai fesztiválokról. A Balaton Sound gazdasági hatásvizsgálatából – többek között – kiderül, hogy a Balaton Sound – bár a kutatás születésének idején még csak két éve létezett – máris vezető eseménynek tekinthető a fesztiválok palettáján. Ezt bizonyítja, hogy 2008-ban a fesztivált vizsgáló kutatás tanúsága szerint a rendezvény által generált 1,58 milliárd forintos összköltés 816 millió forint GDP hozzájárulást és 340 millió forint teljes adóbevételt jelentett.